June 23, 2002
Nomic wrote: Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
visste inte vart jag skulle placera denna tråden så jag la den här. tacksam för svar!
Mvh Björn
Det är en fördel ja, dock kan det nog gå utan men du kan räkna med att tempraturen på den stiger en del.
Vad sägs som i Processorer eller Kylning? 😛
July 14, 2004
macrus wrote: [quote=Nomic]Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
visste inte vart jag skulle placera denna tråden så jag la den här. tacksam för svar!
Mvh Björn
Det är en fördel ja, dock kan det nog gå utan men du kan räkna med att tempraturen på den stiger en del.
:S, ja det har du rätt i. Såg inte dom :/, sitter bara på allmänt så har väl bara ögon för det :eye:
:arg: kylpasta kostar 40 spänn för 1.5 gram :arg:
June 23, 2002
Nomic wrote: [quote=macrus][quote=Nomic]Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
Mvh Björn
:S, ja det har du rätt i. Såg inte dom :/, sitter bara på allmänt så har väl bara ögon för det :eye:
😛
Har du ingen polare du kan låna lite kylpasta av om du tycker det är dyrt?
July 14, 2004
macrus wrote: [quote=Nomic][quote=macrus][quote=Nomic]Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
Mvh Björn
😛
Dyrt? Satans Pirater är vad dom är :arg: :arg: :arg: , men kan jag köra utan ? jag menar risken att den går sönder går väl inte upp nåt markat för att man inte använder det eller?
June 23, 2002
Nomic wrote: [quote=macrus][quote=Nomic][quote=macrus][quote=Nomic]Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
Mvh Björn
😛
Dyrt? Satans Pirater är vad dom är :arg: :arg: :arg: , men kan jag köra utan ? jag menar risken att den går sönder går väl inte upp nåt markat för att man inte använder det eller?
Det ska la gå utan, men inget jag kan rekommendera. Alltså kylpasta är ju där för att göra så den får full/bättre kontakt med cpun, men om den inte har nån kontakt med cpun lär du inte ens kunna starta burken eller få bild på skärmen. Vad är det för CPU och kylare? Jag är inte 100% när det gäller dom nyare cpuerna om det funkar utan. Jag har kört ett antal lite äldre cpuer utan kylpasta.
May 1, 2005
Nomic wrote: men kan jag köra utan ? jag menar risken att den går sönder går väl inte upp nåt markat för att man inte använder det eller?
Jo det går att köra utan, men då kommer du inte kunna utnyttja din processorkraft maximalt. Processorn kan börja throttla* (växelvis jobb och vila för processorn) om den blir för varm vid belastning vilket slöar ner datorn kraftigt så länge den är varm, alternativt så stängs datorn av vid överhettning för att rädda datorn. Sedan så förkortar det livslängden på processorn om den belastas termiskt alltför mycket, men den hinner bli gammal många gånger och du behöver uppgradera innan processorn slits sönder. Men du kan ju köra datorn utan pasta så länge, tills du fått tag på pasta. För man vill ju inte ha en slö dator. 🙂
Edit:
* Term hos Pentium bl a.
July 14, 2004
dreamweaver wrote: [quote=Nomic]men kan jag köra utan ? jag menar risken att den går sönder går väl inte upp nåt markat för att man inte använder det eller?
Jo det går att köra utan, men då kommer du inte kunna utnyttja din processorkraft maximalt. Processorn throttlar ju (växelvis jobb och vila för processorn) om den blir för varm vid belastning vilket slöar ner datorn kraftigt så länge den är varm, alternativt så stängs datorn av vid överhettning för att rädda datorn. Sedan så förkortar det livslängden på processorn om den belastas termiskt alltför mycket, men den hinner bli gammal många gånger och du behöver uppgradera innan processorn slits sönder. Men du kan ju köra datorn utan pasta så länge, tills du fått tag på pasta. För man vill ju inte ha en slö dator. 🙂
🙂 det var vad jag ville höra, det är en gammal prolle juh, är till min lekdator bara, 1700+ =)
eftersom skinner erbjöd sig så fint så kan jag väl vänta istället dock 😛
March 10, 2002
Nomic wrote: [quote=macrus][quote=Nomic]Köpt en ny prolle till min lekdator, behöver jag kylpasta för att montera den... jag har ingen nämligen 🙂
Mvh Björn
Det är väl inte så farligt. Kylpasta kostar så pass mycket. Jag köpte 3 gram för 120kr för ett tag sedan. Den har jag använt till en väldans massa processor. Så det är värt det. Lätta lite på lädert nu.
1 Guest(s)