Jo Kyro II korten står sig verkligen bra mot Nvidias kort! Det är snabbare än ett GeForce2 MX och det tar både GeForce2 och Geforce2 Ultra i vissa tester!!
Läs på http://www.anandtech.com/showd.....tml?i=1435 där finns ett test på Kyro II kortet!
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-04-18 12:27 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
Hur menar du?
Menar du prestanda mässigt eller vad de har för egenskaper(Minne, drivrutins stöd m.m)?
February 27, 2001
Själva chipet har stöd för det.. men tillverkarna av Kyro II har inte tagit med det på kortet! De tycker inte det är lönt för illfället..
Men det stämmer nog rätt bra för det mesta..
Ja fråga mig inte varför!
De har i alla fall sagt att Kyro II chipet har stöd för T&L men de har valt att inte ta med det på kortet! Antagligen för att sänka produktions kostnaderna..
Men det kommer kanske en nyare Kyro II modell med lite snabbare klockhastighet och T&L.. vem vet..
Jo jag vet mycket väl vad Transform and Lightning är!
MEN du har rätt.. 🙁 Kyro II chipet har inte stöd för T&L och vissa säger t.o.m att det skulle vara nästan omöjligt att implementera T&L på ett "tile" baserad renderare som Kyro II korten använder sig av.. Men STMicroelectroncis har sagt att det visst går och ska visa upp just ett sådant system!
Men som sagt var jag hade fel.. Kyro II chipet har inte stöd för T&L.
Måste ha tänkt att de skulle visa upp ett Kyro II kort med T&L.. jag är ledsen för de felaktiga uppgifterna..
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-04-20 16:49 ]
Jaja jag stavar kanske inte så bra då..
PowerVR har redan gjort en extern krets som står för T&L.. den används i arkadmaskiner just nu..
Jasså vad är det för arkadmaskin?
Det borde ju i alla fall komma hardware T&L på Kyro III eller vad det kommer att heta!
Men frågan är om de förlorar så väldigt mycket i dagsläget på att inte ha med T&L på Kyro II kortet..
Kyro II 64mb bulk kortet går att få för 1495kr på jmedata.
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-04-20 21:01 ]
Ok. Vad kostar en sådan liknande arkadmaskin? Det måste vara ett par kronor.. 😀
May 30, 2001
Sega´s Dreamcast har PowerVR2 grafik, antagligen ända spel maskin som har skiten.
Hade en Kyro 64MB(PowerVR3) i 4 veckor innan jag skicka tillbaka skiten och köpte en Creative GeForce 2 MX DDR som kicka kyro till h*****e på noll tid i prestanda.
Kyro korten kan inte överklockas så mycket som nVIDIA´s krets går...
GeForce 2 MX får mer å mer kraft när man klockar kortet, har redan ökat prestandan med 100% genom att modda kortet till Quadro 2 MXR ock klocka kortet från 175/286 till 200/380, kommer mer senare:grin:
1 Guest(s)