August 13, 2001
vad innebär detta?
Enables os Disables ECC Support for the Processor's L2 Cache?
Enable och disable vet jag det betyder men inte ECC support
min processor är en p2 450
får jag bättre prestanda enabled,, standars är disabled i mitt moderkort.
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-10-04 23:09 ]
April 1, 2001
Hmm, jag är inte heller så säker på vad det är för nåt. Jag brukar inte ändra på saker som jag inte vet vad det är i BIOS setupen. Men sätt den på enable och se om du märker någon skillnad. Förmodligen gör det ingen skillnad. Det är nog bäst att den är i läge disabled eftersom den var det från början. Men det skadar nog inte att testa
December 19, 2000
ECC, Error Checking & Correction tror jag, innebär att den söker efter fel i processorns cache-minne och (försöker) rätta felen, så att datorn blir stablilare. Några procents prestandaförlust får du dock räkna med. 🙁
Jag rekommenderar att du har den av, datorn är ju inte ostabil för det.
September 11, 2001
L1 är prosessorns chache som sitter inbyggd på din pII:a den "sparar" instruktionerna i ett jätte snabbt minne så att cpu:n kommer åt dom snabbbt när den behöver...L2 är Level 2 Chache som i ditt fall sitter på ett litet chip brevid cpu:n och som går med halva cpu hastigeten (225mhz) oxå detta är en hel del snabbare än ditt vanliga minne och anv för att cpu:n skall kunna jobba så effektivt som möjligt så att den har DATA när den "vill ha det" du kan testa o slå av L1 o L2 chachen OJ OJ OJ va slö burken blir men den funkar (din 450 blir la ca en 133:a när du dissar chachen )
[edit]typ 100 typo´s [edit]
[ Detta Inlägg ändrades av: Robster den 2001-10-05 01:08 ]
1 Guest(s)