April 24, 2007
varför inte göra det själv?
kommer ju då kosta dig under 100kr 😛
bara lite tidnignar o ett par gummi handskar o en sprayburk lack så är du redo 😉
alternativt: en bilverktstad. En vanlig lackerare kan jag tänka mig skulle göra det billigt då det är mycket liten area som ska lackas, till skilnad på från en bil 😛
November 14, 2003
Jag är inte bra på att måla och jag tror att det hade gått lika dåligt med spray. Jag tänkte också på lackeringsfirmor men det känns långsökt att ringa runt och höra med dem om de kan tänkas göra det. Om någon känner till en bra bilverkstad eller lackeringsfirma i Stockholm som kan tänkas göra det så hade tipset uppskattats.
January 31, 2004
Skall du göra det hos en yrkeslakerare så lär nog han vilja ha en 400-700kr per timme, och är han seriös så lär han ju göra det ordentligt med förbehandling och ett par lager lack. Så det känns inte som en billig lösning. Men ring och hör med ngn lackfirma, kolla eniro.
Är du bara försiktig och noggrann så gör du ett fullgott jobb själv, för en billig peng. Eller fråga en polare om han kan hjälpa.
August 11, 2005
Jag tycker du ska chansa och försöka måla själv, det är ju inte värre än att du får lämna in den på lackering hos någon firma om det skulle skita sig, och då har du i princip bara gått back ~100 men lärt dig desto mer.
Frgar du i färghanlarn du köper färgen kommer du få all hjälp du behöver.
I övrigt tycker jag inte du ska ringa till lackerare, utan gå till dem och fråga öga mot öga, det blir lättare att göra en bra deal då jämfört med över telefon.
Eller så lämnar du den till en kompis som vet hur man lackerar.
November 4, 2001
Om du skall lämna det till en lackerare är du nog tvungen att göra underjobbet själv för att priset inte skall gå i höjden. Dvs slipa bort all färg/skapa en yta som lämpar sig att lägga en snygg lack på. Detta kommer ta mera tid än att spraya delarna...
Sen kommer du behöva att ta isär chassit för det är ingen ide att lackera det som en enhet, får lackeraren göra detta kommer priset bli ännu högre.
Mitt tips är att du antingen lackerar det själv (du kan ju alltid prova med någon annat först) eller helt enkelt köpa ett nytt svart chassi.
1 Guest(s)