September 16, 2002
Mitt nätagg låter som tusan, det låter som en fläkt är vinn och så har den gjort i flera månader. Om jag slår till baksidan av chassit så tystnar det...Ett tag. Kortare och kortare tid desto längre tid som går, så nu börjar jag bli riktigt less.
Hur kan jag fixa det?
Går det skruva lös agget och skruva upp det och bara dra åt fläkten eller är det en big no-no? Help me!
Gah!
October 9, 2002
Jodå sitter en vanlig 12volts fläkt där (80mm bakpå). ta ur nätagget och skruva av plåt kåpan. Antagligen är lagrena slut i fläkten =skrot. köp en ny 80mm som e skapligt tyst och montera dit. skruvfästena passar rakt på fast kabeln måste du klippa och skarva på den nya fläkten. lycka till!
November 22, 2001
Det är inte säkert att det är en 80mm, men det borde du kunna mäta från utsidan.
Sen hur kontakterna ser ut inuti är helt olika på olika agg, men troligast måste du skarva.
Men det e lätt, klipp kablarna, skala lite, tvinna ihop o dra lite eltejp runt.
Röd-röd och de andra kan vara lite olika färger, svart eller blå troligast.
Ev finns en tredje sladd som e vit, den kan du bara strunta i om inte den gamla fläkten hade en sådan, då e det bara att skarva den med.
March 10, 2003
Alternativet är att du kopplar nätagg fläkten till moderkortet annars.
Dvs. inte skarvar inne i agget utan ser om du kan få ut kontakten genom något hål inne i lådan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 16, 2002
Niklas Brandin wrote: Akta dig för stötar från kondensatorerna.
Stäng gärna av nätagget med dess egen strömbrytare och försök starta datorn några gånger. Sedan låter du nätagget ligga i ca 1 dygn innan du tar isär det.
Gör du så är du nästan hundra säker från att få dig en kyss.
Och jag vill ha en kyss, eller? 😕
Aja, tror jag fattar din poäng.
Ett helt dygn, det är ju madness! Usch, vad länge utan dator.
2 Guest(s)