February 25, 2002
Hej,
Går det att laga ett trasigt nätagg??
Jag har ett Tagan 480W som verkar ha sketet i de blå skåpet.
När jag kopplade in en 80mm fläkt som verkligen började bli med åren och med slitna kontakter så brann det till.
Jag hade ingen garanti kvar och tänkte att det nog bara var säkringen som gått pga glasbitarna som kom ut, så jag öppnade och tittade.
Säkringen var det enda jag kunde hitta som gått sönder,, inget annat luktade brännt eller var missfärgat.
Jag bytte den men när jag sätter på nätagget (icke inkopplat till datorn) så går proppen i lägenheten eller säkringen i nätagget.
Kan det gå att hitta felet utan någon servicehandbok av något slag??
Anmärkningsvärt kan vara att när jag köpte nya säkringar så frågade elfa-killen om det skulle vara snabba eller långsamma?? Hade ingen aning och valde snabba, kan detta vara problemet?
November 5, 2002
Nej, säkringsvalet snabb eller långsam är inte utav betydelse där.
Jag rekommenderar starkt att du kasserar det nätagget bums. 230V är inte att leka med.
Sen kan du ju fråga dig om du verkligen skulle vilja använda det nätagget i den dator, även om inte säkringen skulle gå direkt. 🙄
February 25, 2002
Relaxia wrote: Nej, säkringsvalet snabb eller långsam är inte utav betydelse där.
Jag rekommenderar starkt att du kasserar det nätagget bums. 230V är inte att leka med.Sen kan du ju fråga dig om du verkligen skulle vilja använda det nätagget i den dator, även om inte säkringen skulle gå direkt. 🙄
Tack det var bra att veta att det inte spelar någon roll.
Redzo wrote: Kassera skiten !
Kan inte fatta att du riskerar varenda komponent i dator för en agg som kostar 600-700kr ??
Fast jag riskerar ju inga komponenter efterssom jag inte ens har agget inkopplat.
Däremot så om jag fick det lagat så skulle jag förmodligen testat det med en THERMALTAKE Dr Power vilket borde kunna avgöra rätt bra om agget går att använda.
1 Guest(s)