January 29, 2007
Hej!
Har ett problem.. Mitt system;
E6550 @2.80 Ghz
8800 GT
2 GB PC 5400
Borde helt klart klara alla dom senaste spelen på iallfall medium inställningar utan lagg, men det händer något konstigt. När det börjar hända mycket saker i t.ex oblivion (stämmer för alla spelen hittils) så faller min FPS skylågt, och stannar exakt på den siffran ända tills jag vänder mig bort från "händelsen".
Ett exempel i oblivion: t.ex, när jag står och tittar rakt ut mot terrängen (med allt gräs, träd, skuggor o.s.v) så sjunker fpsen ner, och det laggar SÖNDER. Precis samma sak i andra spel, blir så även om det inte händer någonting, bara att då hoppar den upp och ner. så det blir inte lika mycket lagg..
VARFÖR!?!?? :cy:
Fattar inte, låter som att det ska vara en inställning som på något sätt gör att grafikkortet klockar ner sig hela tiden.. eller något sånt konstigt. Har iallfall stängt av alla sånna här saker i BIOS som gör att cpun kan klocka ner sig.
GRYMT glad för ett litet tips om vad som kan vara fel, vet att det finns grymma experter där ute
//Sugen på att spela utan lagg
January 29, 2007
January 29, 2007
en liten tanke.. kan det ha med min överklockning att göra? Datorn kan starta om över fem gånger innan jag får igång den ibland när jag har överklockat. Vet inte om det kan ha med det att göra men men 😛
P.S en liten tanke till! Datorn är rätt dammig märkte jag nu.. kan kanske vara nåt?
January 12, 2007
* Kör med inställningar på default (utan klock dvs)
* Rengör datorn från damm
* Defragmentera diskarna
* Kör anti-spyware och anti-virus så du är säker att det inte ligger något skit någonstans (hade stora problem med Office nyss, försvann efter att jag rensade spyware!!)
* Kolla temperaturer på processorn och graffet, både i idle och när du spelar (om det går)
Med ditt system borde det flytta på ganska bra tycker jag (beror visserligen på upplösning också). Så något är väl fel. Verkar som att minnena inte direkt är optimala för klockning med detta system, de är redan åt låga sidan (skulle ta minst pc6400) för default klock tycker jag.
November 30, 2006
1. Gå in på intels/nvidias hemsida och leta upp chips drivrutinerna och installera
2. gå in på moderkortets hemsida och installera drivrutinerna
2. ljudkortsdrivrutinerna
3. installera grafikorts drivrutinerna
typ något sånt, om du redan har installerat avinstallera och installera igen.
Glöm inte starta om emellan varje 😛
1 Guest(s)