January 29, 2007
Hejsan!
Jag har just köpt ett nytt grafikkort för att få dom relativt enkla spel jag spelar att flyta fritt. Tyvärr så blev det inte riktigt som jag tänkt mig. På WoW så går det att ha nästan dom högsta inställningarna, men med jämna mellanrum så hackar det till, och ljudet som kommer ur högtalarna går i slowmotion i 1-2 sekunder. Detta händer ungefär var tjugonde sekund...
Om jag lyssnar på musik i windows så händer samma sak med musiken, den går i slowmotion i 1-2 sekunder när jag öppnar upp en ny websida, öppnar en map etc.
Warcraft blev inte bättre allls, det laggar fortfarande väldigt mycket när det börjar hända mycket saker på en gång.
Vad kan vara fel? Jag har installerat dom senaste drivrutinerna från atis hemsida, och det följde med en fläkt när jag köpte kortet, så kylningen borde inte heller vara något problem.
Systemspecifikationer:
Amd Athlon 2400+ 2.0 Ghz
1.5 Gb DDR 266 PC 2100
Powercolor X Radeon 1650 XT
Extremt tacksam för svar!!
January 29, 2007
Jag hittade en mapp som hette NVidia på E: och tog bort den, kanske det var felet? Jag hade iaf avinstallerat drivrutinerna ordentligt innan från Lägg till/ ta bort program.
Det enda som jag brukar ha igång är Norton Antivirus och msn. Har hört att norton skulle sega ner datorn, men det kan ju inte göra sååå stor skillnad? 😕
January 29, 2007
January 29, 2007
Det här med att det kan vara för varmt... Mitt förra grafikkort hade ingen kylning över huvudtaget, det var därför jag köpte ett nytt. Jag fick med en fläkt till grafikkortet när jag köpte det, kan det vara så att den är för dålig och att grafikkortet går varmt?
Edit: Nu hackar det på wow med jämna mellanrum hela tiden, bara ett enda litet hack när gubben går men det är ändå väldigt drygt... Jag kände på grafikkortet medans jag spelade, och det var väldigt varmt. Kan mina teori stämma att fläkten är för dålig?
2 Guest(s)