January 12, 2007
Hej,
jag har nyss bytt moderkort, från en Asus till en DFI Lanparti SLI-DR Expert. Upplever dåligt performance nu när jag lirar CS:Source; mycket lägre FPS än jag brukade ha, samt lagg/stuttery gameplay.
Jag har nog inte ändrad alltför mycket i BIOS-et, mest det som behövdes för att få igång allt.
I spelet känns det som att hitreg är fel, siktar jag på folk får jag ingen träff men missar jag dör de, ofta efter att jag sköt (sista kulan typ).
Moderkortet har 2 LAN anslutningar, spelar det något roll vilken av de 2 jag använder?
Är det något inställning på GFX (PCI-E) som kan vara fel? Har läst genom manualen, men där nämns bara allt som finns i BIOS utan att verkligen förklara de olika alternativ.
Blir trött på det nu, hoppas att någon känner igen det och vet vad man ska göra att få det fixad?
August 18, 2003
January 12, 2007
Ctrl wrote: Fråga: Har du bytat moderkort utan att installera om Windows ?
Jo det har jag gjort 😎 (eller för att undvika förvirrelse vad jag svarar på precis: jag HAR ominstallerad Windows, med formattering av Windows disken)
drizzit wrote: och se till att cpu throttling eller va den heter inte är på i bios...
Det ska jag kolla sen! Som sagt, massvis med funktioner i BIOS som inte förklaras i manualen... finns det mer utförlig hjälp/förklaring på deras hemsida kanske?
August 18, 2003
http://www.diy-street.com/foru.....hp?t=28049
den guiden borde ha det mesta du behöver.
2 Guest(s)