April 9, 2002
Jag har ett problem med mitt nya moderkort.
Det är ett DFI nf3 lanparty ultra-d och minnena som jag använder är twinmos pc3200 orginal kretsar och ett annat twinmos pc3200 psc krets.
Minnet med orginal kretar fungerar helt utmärkt i datorn.
Men det andra minnet vill inte fungera alls, det bara piper när jag startar.
Har testat att starta datorn med det andra och ställa in olika timings, men utan resultat. Och har jag minnet som fungerar och sätter i det andra så piper det också. Har testat alla olika slots också. Har även testat minnet i en annan dator och då fungerade det så det är inte där problemet sitter. Det är kanske någon som har haft samma problem?
September 21, 2002
BIOS 711 ska fungera bäst till DFI NF3 LP, ladda hem det här:
http://www.lejabeach.com/DFI/d.....3bios.html Ska vara mycket stabilare än stockbios!
Kan ju vara någonting med någontyp av minneskontroll i BIOS också som inte klarar av de olika kretsarna.
Jag kan också garantera att det inte är Ecc Reg. Minnen han har då det som inte fungerade i hans dator för tillfället fungerade på ett vanligt Epox KT400 förut.
April 9, 2002
Okej, har tankat ny BIOS.. Hoppas att det löser de här då.
Edit: Har testat att köra med ett annat minne med mitt nuvarande minne som fungerar. Och det fungerade perfekt.. Vad kan det vara för problem med mitt minne, det fungerar i andra datorer. Minnet fungerade i min förra dator också men inte med mitt nya moderkort.
1 Guest(s)