October 7, 2005
Jag uppgraderade minnet i laptopen för ett tag sen, och nästan varje gång jag startar upp den efter att den varit avstängd en längre tid (tex över natten) så hänger den sig med en massa störningar på skärmen. Bilden ser helt skadad ut, som om den är uppdelad i en massa små block och det kan även flimra en del.
Datorn har hängt sig fullständigt, det går inte att göra nånting som tex stänga av lcd:n med Fn+F7 och det enda jag kan göra är att starta om den genom att hålla inne startknappen i flera sekunder.
Det här händer nästan varje gång den har varit avstängd länge, eller i standby eller hibernate-läge. Det har aldrig hänt annars, och om jag bara stänger av den en kort stund så händer det aldrig heller.
Efter att jag startat om den så funkar den alltid felfritt.
Minnets fel givetvis? Eftersom det började hända efter jag satte i mer minne. Men är minnet trasigt eller kan det vara nåt annat problem, som tex dåliga drivrutiner eller nånting sånt? Någon som har varit med om något liknande?
/ Robban
August 14, 2001
har du sökt igen om efter nya minnet i BIOS och sparat inställnignar å så? verkar iof lite långsökt, borde inte funka senare heller.. om den inte kommer på att den har mer minne, å sparar ett kort tag... är det en ny eller gammal laptop? något batteri? om den ej har batteri, är den ansluten till nät över t.ex. natt då den ej startar efteråt? hur är backupbatteriet?
2 Guest(s)