March 10, 2002
Så här ligger det till:
Jag fick hit en laptop av en bekant som inte fungerar. Allt ska tydligen ha hänt när de installerade/uppdaterade någon antivirusmjukvara. I.a.f. när man startar datorn så står den bara och tuggar detta händer direkt, så ingen information om hårdvaran inte ens företagets logga flyger förbi, den bara börjar tugga.. Det verkar precis som att den inte kan läsa från hårddisken. Den vill inte boota från varken skiva eller diskett. Nu är jag inte speciellt bekant med denna tillverkare, troligtvis heter datorn "Best Apache 2200C". Googlat lite utan större framsteg.Har testat alla möjliga tangenter för att komma in i BIOS utan framsteg.
Någon som har något tips eller råd? Tacksam för hjälp.
August 1, 2004
Tja!
liiiTE SENT KANSKE?*lER*
Har en likadan !! Satte i en 100Gb 7200Rpm, Och tänkte att jag skulle uppgradera minnet lite! Så jag satte i 512+256Mb men den verkar inte vilja ha mer än 512Mb? då jag hade 2x 256 förut och tänktemig uppgradera så fixade jag ett 512Mb och satte i + 1st 256Mb! Men den tar bara 512Mb! 🙂
Ang BIOS så trycker jag Ctrl+Alt+S MEN det är svårt att komma in 1 gång per 5 ungefär kommer jag in!
Sitter nu i tankarna om jag ska FLASHA BIOS så jag kanske får denna 1Ghz Propp + mina minnen eller?
2 Guest(s)