March 3, 2002
Min dator låser sig konstant när jag ska spela. Jag har nyaste directx, å senaste nvidia drivern..
Har ett gainward geforce3 Ti 200, golden sampel. AMD Athlon 1333 MHz DDR..
256 DDR RAM å EPOX 8K7A+ moderkort.
Har provat formatera massa gånger, provat byta drivrutiner å directx versioner så många gånger att ja inte håller reda på det.
Nån som har nån ide? uppgradera BIOS på nån sak? Nåt som kan va sönder?
July 25, 2001
Vilket spel gäller det?
Jag råkade ut för en underlig sak när jag uppgraderade CS till 1.3
Jag kunde starta spelet och spela cirka 5 minuter sedan blådumpade det eller bara frös, jag provade att byta grafikkort, ljudkort och minnen utan resultat, installerade om W2k, uppdaterade alla drivrutiner, utan resultat, provade Win 98, Win ME samma problem.
Det enda som var kvar att byta var nätverkskortet(3c905) till ett Compaqkort som låg och skräpa, voila inte ett problem sedan dess...
Slutledning: CS 1.3 gillade inte mitt nätverkskort som fungerade utmärkt med alla andra applikationer och ett 3Com-kort brukar man inte ha problem med.
Det gamla kortet har dock snurrat i min CS-server i 6 månader nu utan problem.
Skumt
Peglas
March 3, 2002
oki, tror du att det e mitt nätverkskrot då.. du e det så att det bara startar om helt plötsligt bara när man sitter å surfar eller nåt annat åsså. sen säger scandisk att den trunkerar massa filer.. skumt.. har en 1 dag gammal HD... så tror inte den e sönder.. det har vatt så här innan åsså
July 7, 2002
On 2002-07-03 10:46, Peglas wrote:
Vilket spel gäller det?Jag råkade ut för en underlig sak när jag uppgraderade CS till 1.3
Jag kunde starta spelet och spela cirka 5 minuter sedan blådumpade det eller bara frös, jag provade att byta grafikkort, ljudkort och minnen utan resultat, installerade om W2k, uppdaterade alla drivrutiner, utan resultat, provade Win 98, Win ME samma problem.
Det enda som var kvar att byta var nätverkskortet(3c905) till ett Compaqkort som låg och skräpa, voila inte ett problem sedan dess...
Slutledning: CS 1.3 gillade inte mitt nätverkskort som fungerade utmärkt med alla andra applikationer och ett 3Com-kort brukar man inte ha problem med.
Det gamla kortet har dock snurrat i min CS-server i 6 månader nu utan problem.Skumt
Peglas
LoL, dom måste har skaffat avanserad AI i cs 1.3 😛 jag har inte hört nåt liknande
February 11, 2002
Percee:
Stäng av så att den bootar om, du bör få en blåskärm. Den här datorn -> fliken avancerat -> start och återställning -> o bocka av att den skall starta om sig. Nu kommer du att få en blåskärm med ett felmeddelande med understräck i. Gå sen till microsofts hemsida och använd sök och skriv in "ordet" (består ju igentligen oftast typ av 3 ord). Där så lär du hitta vad felet beror på, mjukvara lr hårdvara osv. Efter det så kan du lista ut förhoppningsvis vad felet beror på.
Har du drivrutins problem så får du typ "page_
Har du ett via kort så installera 4-in-1 drivrutinerna. Om du inte kan lista ut det, posta det här så hjälper jag dig gärna om jag kan, annars så finns det ju andra med kunskap som säkert kan hjälpa till.
Om det är hårdvara fel: lyft ut alla kort förrutom grafikkortet, starta datorn. Funkar allt som normalt sätt i ett kort till osv. Till sist hittar du det...
[ Detta Inlägg ändrades av: CyriQ den 2002-07-07 22:55 ]
1 Guest(s)