August 7, 2001
jag kan ge dig ritningarna till min annars. blev klar med den i går. det hela består av ett aluminiumblock som är ursvarvat så att det har sugpassning på en colaburk. sedan så är det avfräst på mitten, så att man lätt kan få in burken. på basidan sitter det ett peltierelement monterat. bakom det så sitter ett vattenblock. jag testade den i går utan att ha isolerat aluminumblocket å då blev det frost på det hela. ställde i en colaburk med vatten. efter en stund så frös den. så den skall nog räcka till att få sin dricka kall!
October 6, 2001
August 7, 2001
bilder har jag inte, eftersom jag inte har någon digitalkamera, men det kanske blir bilder i helgen. Men ritning har jag. jag har det som cadkeys format prt. men jag kan göra om dom till riktiga layouter och lägga ut här, men ni får vänta tills på freda för jag har fullt upp med matteprov å svenska arbeten å grejjer men skicka ett mail till [email]daggerr@hotmail.com[/email] på fredag så skickar jag ritningar till dom som vill ha.
October 8, 2001
September 12, 2001
Ni behöver inte tacka mig (eller daemonslayer) 😀
http://www.hardwareoc.com/cancooler1.php
ska nog börja tillverka en
August 7, 2001
jag hade tänkt lägga upp ritningarna i morron lr på fredag. i dag har jag inte tid. skall plugga på matteprov. men det är nog bättre att man bygger den som mr pingpong tipsade om, om man inte har tillgång till metallsvarv och fräs. annars kan det bli svårt att göra min konstruktion.
//daggerr
August 7, 2001
ritningar å en liten förklarande text finns på: ftp://tengil.swe.net/pub/colakyl.zip
1 Guest(s)