September 11, 2001
När jag belastar min hd litegrann och kör scandisk eller om jag har mindre än 3-4Gb ledigt utrymme kvar låter disken riktigt illa och datorn stallar. Den låter som när man stänger av, lite skärande och tickande alltså...
Jag hade den inne på koll hos killen ja köpte den av, och han sa att det var fel på den (jag hittade skadade kluster). Men när han skickade iväg den (och jag fick köra med en gammal 1.1Gb-disk i 3 veckor) så hittade tillverkaren inget fel.....Felet verkar bara uppstå när det är lite ledigt utrymme. Möjligen när jag belastar den hårt och kopierar flera filer osv...
Det lär ju vara nåt fel på disken, men hur skall jag övertyga dem om att det är så? Vad är det som är fel på den?
/Tribaliztic
[ Detta Inlägg ändrades av: tribaliztic den 2001-09-24 14:19 ]
August 16, 2001
Är det ett "metalliskt" ljud. (Tickande)
Då brukar disken ge upp till slut.
Med fler och fler skadade kluster som följd. Detta har du ju redan också fått, sa du.
Men den kan hålla alltifrån 1-1000 uppstarter
till.
Vad är det då för "nisse" som inte byter ut disken, kan man undra, då den är trasig...
Stå på dig...och kräv att få den utbytt om det är garanti.
September 11, 2001
Ja ska ta ett snack me hans kollega...han e lite smartare så han lär ta emot den..problem nr2 är då vart ska jag göra av alla filmer & annat kul så länge..*hehe*
Att slå på den kanske funkar..lite våld brukar ju lösa de flesta problem..men som sagt har ja massa kul på disken & ja vill inte riskera att förlora de...=/
June 8, 2001
Vad är det för HD?
Om det är IBM så ladda hem ett test program härifrån:
http://www.storage.ibm.com/hdd.....wnload.htm
September 11, 2001
Ahh...tackar och bugar! IBM är det..Har en gammal Maxtor..13.6Gb..den har gått jättehårt i flera år utan problem..har hört andra som haft problem me IBM oxå...
Hoppas bara att inte de där testprogrammet förstör disken innan ja hunnit bränna ut allt..heh
/Tribaliztic
September 1, 2001
Måste bara fråga. Har du köpt den hos Gute Contur?, min polare köpte en ibm där en gång. Den crashade efter ca 7 månader, men ett klonkade metalliskt ljud. Lämnade in den och fick den reparerad. Höll i ytterligare några veckor innan den var dags igen. Samma metalliska "klonk" ljud, och vägrade boota. Lämnade in den igen, dom lågnivå formaterade den och sedan fick ha tillbaka den. Han fick den sedan såld utan att ha testat den. Hmm, synd om köparen...
2 Guest(s)