June 28, 2005
Hej!
Behöver lite mer space på min laptop så jag tänkte jag skulle köpa en ny hårddisk. Problemet är att jag knappast inte kan/vill försöka byta själv så jag undrar om någon vet några som kan hjälpa mig för en liten slant?
Jag menar typ kända företag och inte hemmafixaren som jobbar svart...
March 19, 2003
Sjävla bytet behöver itne vara svårt alls, fast det är olika på olika modeller.
Vissa är inbyggda och bökiga och vissa andra sitter bara på en släde som är pice av kaka att byta.
Ta en titt om det är släde för så kan du lätt byta den själv.
Då brukar det vara en skruv på undersidan som gör att man kan dra ut släden.
June 28, 2005
Hmm, tog en bild på undersidan. Finns typ skruvar här och var. Vet vilka skruvar som är till cd-rom men inte så mycket mer 🙂
http://hem.bredband.net/b154294/001.jpg
Kanske ni kan kolla och se vart den kan tänkas vara?
Föressten, datorn är några år gammal...
June 28, 2005
Marre wrote: Du äger inte ...typ, en skruvmejsen för att at titta
efter?
Du är inte... typ, dum i huvudet? Jag skrev att jag inte ville kolla själv då jag inte kan ett skit om laptops. Vill inte riskera att göra något som jag inte kan åtgärda. Om det inte visar sig vara så enkelt som "BarateaU" skrev...
June 28, 2005
Akatosh wrote: Det är en p3 -500 med 6gb hd va? Enklast är om du tar kontakt med HP själva då det är tveksamt om det chipsettet klarar av större hds.
Den är ordentligt trimmad. Fullt med RAM, skärmen är utbytt, hårddisken är utbytt till en 18 GB och CPU:n är utbytt
Är dock inte jag som fixat det där... den har pallat förändringar hittills verkar det som i alla fall. Kanske är bäst att kolla om den pallar större hårddisk ändå som du säger...
2 Guest(s)