July 25, 2005
Hallå där!
Just i skrivande stund har många tankar vandrat kring och inget vettigt kommit till ändo. Tänkte att jag provar att fråga häromkring.
Saken är den att fläkten har åter slutat rotera, för 3:e gången nu, under dessa 5 år som den tjänat. Den har bytts var gång och inga bekymmer därefter. Glad och belåten.
Men denna gånge tänkte vi att det kanske var dags att låta den "se ljuset" och vandra vidare. Det är tänkt att köpa något nytt att sätta in. Har inte råd med vad som helst, så jag tänkte snarare gräva i förra årets redan utgångna kort.
Äh! Kort sagt, jag har inte mer än 500-600kr att spendera på ett 3d-kort. Jag anar också att i princip vad som helst som går att köpa nu vore en frm av uppgradering, då denna Geforce 256 sdr nog börjar bli trött på mig, heh
Vad för kort där ute vore värt att sikta på, egentligen? Spanade en sväng på http://www.dustin.se och tänkte att något av dessa skulle passa rätt ok:
340kr - ASUS V9520-X/TD GEFORCE FX 5200 128MB AGP8X
440kr - ASUS RADEON 9250GE/TD 256MB DVI-I/VGA TV-OUT AGP
540kr - ASUS GEFORCE 6200 128MB DVI TV-OUT AGP
Detta är absolut inte mitt område av expertis, så skulle någon av dessa duga bra i denna 5 år gamla trotjänare på skrivbordet?
Idéer och förslag är varmt välkomna. Behöver ett kort för kring 500-600kr
1 Guest(s)