November 30, 2001
ujujuj. den fina lcd'n är riktigt elak nu. jag har ju lyckats få ihop den och den har varit jättesnygg och så. frånsett att den är lödd av en amatör
hur som helst, på min gamla dator, en p3:a på ett MSI-6163pro mobo, så funkade allting klockrent. parallellporten var tydligen com2 där, men det var ju bara att ändra i inställningarna så funkade allt jättefint.
nu har jag bytt dotor och skaffat ett Asus A7V333 mobo istället. men nu vägrar lcd'n att vakna till liv! den funkar fortfarande på min gamla dator, så lcd'n har inte gått sönder....
jag har testat det mesta jag kan komma på, parallellporten funkar fint, har testat att köra en skrivare på den. har ändrat en massa intställningar för DMA och sånt i bios, har disablat de seriella COM-portarna i bios etc... har verkligen testat det mesta jag kan komma på. båda datorerna kör w2k och jag har installerat port95nt. vet inte om man skulle kunna testa lcd'n på nåt sett, skicka nån provsignal eller nåntning sånt från det där DLPortIO-programmet elelr nånting.
vore verkligen tacksam om nån kunde hjälpa mig, com-portarna är inga trevliga saker och jag har aldrig riktigt kommit överens med dom...
1 Guest(s)