January 7, 2003
http://www.onoff.com/online/se.....Wide21tum-
Ovanstående har 1680*1050 i standardupplösning. För tillfället kör jag 1280*960 på en 19" CRT.
Blir det någon bildförsämring att köra i 1280*960 på LCDn jämfört med 1680*1050? Är det så att det bara blir en "ram" runt bildytan eller även andra försämringar?
Andra nackdelar med att köra i lägre upplösning? Vet inte om mitt grafikkort orkar med 1680*1050 i alla program jag kör så vill ha lite info innan man bestämmer om det är köpläge.
November 27, 2003
Suddig är nog inte rätt ord, men bildkvalitén sjunker i och med att med flera pixlar får agera som en. Det kan ske små brytningar och punkter kan hamna snett, men som jag sade innan så klarar de flesta moderna skärmar av detta rätt bra.
Men jag resonerar nog som du gör. En 19" är nog vettigare, men varför inte titta på en standardformat 19" istället? 1280x1024 har ju ett klart mer ubrett stöd än 1440*900.
//Andreas
August 16, 2005
Ganska många spel kommer ju till både PC och konsoller och får därför nästan automatiskt bra stöd för widescreen då spelen utvecklas för HD-upplösningar så köp dig en riktigt bra widescreenskärm om du tänker behålla den ett tag.
Dettta är vad jag tror iaf.
Jag kör på en hyffsat modern widescreenmonitor och visst ser man skillnad på när skärmen skalar om bilden eller när den körs i "normalläge" men i spel är det absolut inte störande.
Det är ju ganska billigt med stora skärmar idag så bildytan blir ganska stor även om ett spel envisas med att köra 4:3 med svarta kanter(Battlefield 2 tex).
20"+ widescreen är nog att rekommendera iaf. Jag har en 20.1" wide och den är ganska perfekt i storleken. Kanske att jag hade velat ha en 23" med samma upplösning(1680*1050) men jag får nog skaffa bättre glasögon istället för med linser i så är det inga problem att läsa liten text.
1 Guest(s)