December 27, 2003
var in på Elgiganten idag och köpte ny skärm. de hade inte den jag ville ha, så jag fick nöja mig med en BenQ 2010WAP
kopplade in allt (endast D-SUB VGA), installerade drivrutinen till skärmen. i Windows miljö är att super. men när jag t.ex spelar så märkar jag att den undre halvan liksom flimrar konstant när man kollar mot något som är lite mörkt.
Installerade nya drivrutirner till grafikkortet, men problemet kvarstår. Vad kan det vara som strular? Har följt de steg BenQ rekomenderar, t.ex ställa in Pixel Clock och Phase manuellt
November 4, 2001
Det låter onekligen konstigt. Kan vara någon form av dynamisk kontrast som spökar, om denna funktion finns prova att stänga av den. Taskig Dithering skulle också kunna vara orsaken men iom att det är just halva skärmen så blir man lite fundersam. Om det inte har att göra med dynamisk kontrats så gå tillbaka med den...
December 27, 2003
Ctrl wrote: Ok, visste inte ens att det fortfarande såldes skärmar med enbart vga.
jodå, finns gott om sådanna. speciellt i 20-22" klassen
edit:
SuperNova wrote: Det låter onekligen konstigt. Kan vara någon form av dynamisk kontrast som spökar, om denna funktion finns prova att stänga av den. Taskig Dithering skulle också kunna vara orsaken men iom att det är just halva skärmen så blir man lite fundersam. Om det inte har att göra med dynamisk kontrats så gå tillbaka med den...
det ligger nog någonting i det där. när jag kollar närmare ser det ut som att "flimmret" är konstant varierande ljusstyrka som går i "vågor" över skärmens yta.
1 Guest(s)