January 4, 2003
Tja
Ska köpa dator, men jag vet inte vad för skärm jag ska köpa.
Jag måste ha en som jag kan använda till en PS3 senare när den införskaffas. Går jag på en LCD data skärm så blir det liten bild för spel på ps3 även om ja kör på 22"+
FULLHD LCD TV ca 26-32" så blir bra men för dyrt finns inte.
Så valet är mellan en vanlig LCD TV, högsta upplösning för datan på den kommer då bli 1366x768 vilket är lite för lågt för data men räcker för spel på PS3 (Jag går inte på säljsnacket "mycke stor skillnad mellan vanlig HD och FullHD)
Jag kan även berätta vad jag ska använda den till.
-Ska köra PS3 på den
-Ska användas som vanlig dataskärm (skriva,surfa och jobba på vilket man inte kan göra på en stor tv)
-Ska sitta max 1.5m ifrån den vid spel, och 2.5m vid film)
-Ska spelas mycke data spel på den
-Och den ska användas till att se film på (vilket man inte kan göra på en liten skärm)
Så ja sitter i kläm här vet inte vad ja ska köra på.
Vad ska ja kolla efter när ja köper tv för dessa ändamål (HDMI eller PC utgång vilken är bäst, dem flesta har båda) Kan man köra PS3 på en data skärm, har aldrig sett en data skärm med HDMI utgång ?
November 4, 2001
Jag tycker inte man skall ha en TV som datorskärm, speciellt om jobbar/utför kontorsarbete på datorn.
TVn har för stor dotpitch, en 1920x1080p fungerar ju om man ser till upplösningen men på en 35-40"+ blir det inte bra. Att man sen skall sitta väldigt nära den när man skriver gör bara saken värre.
Mitt tips är att köpa en bra TV som passar dina behov. Sen köper du en billig TFT till datorn så du kan jobba ordentligt.
August 15, 2004
Vad ligger din budget på? 7000? 9000?
Komplett sålde en 42" Full-HD Hyundai för 11995Kr (specialpris), men nu kostar den 19995Kr istället 🙁
Annars så har de en 37" Full-HD för 8995Kr
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=331213
1 Guest(s)