April 2, 2005
planerar att köpa en lcd tv snart men undrar först vilka sorts kontakter och upplösning tv'n ska stöda för att man ska kunna köra dom nya tv-spelen på 720p.
Ja undrar också vad skillnaden är mellan hdtv och hd-ready samt om 16ms responstid lämpar sig bra för spel och filmer.
April 29, 2004
En HDTV ska klara att ta emot både 720p samt 1080i. Dessutom är det bra att den har såpass hög upplösning att den kan visa dessa utan att skala ner. De flesta LCD-tv klarar 720p utan problem, 1080i skalas ner till 720p.
De flesta plasmor klarar inte att visa någon HD-upplösning, varken 720p eller 1080i. De klarar ibland av att ta emot HD-signal och skalar ner den till antingen 1024x768 eller 850x480.
April 2, 2005
skulle den här tv'n klara av att köra tvspel i 720p http://www.samsung.com/se/prod.....26a41b.asp
Annars kan ni tipsa mig om bra lcd tv som klarar HD upplösning och har bra responstid
April 29, 2004
Det ska den göra, Samsung är bra. Själv har jag en Philips 37" som jag är nöjd med. En sak att betänka, vanlig tv kan se "skum" ut på LCD/Plasma. Det skiljer också en hel del mellan olika kanaler. Det kan vara från lika bra till helt värdelöst (ex. 4+ och eurosport är jäkligt fula, medan de andra kanalerna är ok). Bara så du vet vad du ger dig in på. Kör man HDTV/DVD så är bilden jäkligt bra jämfört med en "vanlig" TV.
Just det, kontakter, du ska helst ha VGA/Komponent och DVI eller HDMI. På min philips har jag DVI, och en dongel som gör om den till VGA och en dongel till den dongeln med komponentkontakter 😮
1 Guest(s)