November 1, 2006
Ja hur ser det egentligen ut om man ska spela, surfa och liknande. Om vi säger att jag skulle skaffa en 32" LCD-TV med 1366x768 pixlar och sedan jämför det med en 24" datorskärm som har 1920x1200 pixlar då lär ju bilden se mycket sämre ut på LCD-TV:n eftersom pixlarna uppenbarligen är större. Sen sitter jag ju dessutom ca 30cm ifrån skärmen till skillnad från en TV som jag kanske sitter 2 meter ifrån?
Mitt huvud är fullt av frågor.
Någon som kan förklara hur det funkar? 😀
July 18, 2003
Det ser bra ut med en 32" skärm med 1366*768 efter att du har tweekat lite. Dock så är det inte skönt att bara ha en sådan skärm då det är lite jobbigt att skriva uppsatser etc på det. men att surfa omkring, ladda hem musik etv går bra.
24" datorskärm är ju klart bättre men den är ju f*n så mycket dyrare. Jag skulle tagit en 40" lcd-tv för 10 k (videoseven) och en 19" vanlig.
Alt bara 24" datorskärm.
Men JA, det går att ha lcd tv som datorskärm men inte enbart då det blir lite jobbigt...
November 22, 2001
sideline wrote: Varför skulle just uppsatsskrivning vara jobbigt på en "HD-tv", skulle det möjligtvis bli bättre med en "FullHD-tv" eller handlar det inte om upplösning i detta fall!?
Mest för att du oftast inte har en TV på skrivbordet och därför inte får någon vettig arbetsställning.
Annars rent skärm-mässigt är det ju inget som hindrar.
December 7, 2006
Json_81 wrote: Mest för att du oftast inte har en TV på skrivbordet och därför inte får någon vettig arbetsställning.
Annars rent skärm-mässigt är det ju inget som hindrar.
Då är jag med. Trodde först att ni menade att det hade något med ljus, färg och kontrast att göra.
1 Guest(s)