February 18, 2004
denstore wrote: [quote=Poontus]dom är indier, dom hade på någon indisk musikkanal väldigt mycket, men samtidigt så har dom barn som är ca 7 och 11 år (+- lite inte vet jag) så jag har svårt att tro att dom hade den på under natten, lägenheten är inte så stor heller.
jag såg inbränningen med mina egna ögon, samtidigt då ägaren upptäckte dom, och hans ledsna min.
Saken är att det finns rensningsprogram för såna problem. När det uppstår, så kör man rensningen, och sen är det färdigt.
Hur fungerar det?
March 11, 2003
niro wrote: [quote=denstore][quote=Poontus]dom är indier, dom hade på någon indisk musikkanal väldigt mycket, men samtidigt så har dom barn som är ca 7 och 11 år (+- lite inte vet jag) så jag har svårt att tro att dom hade den på under natten, lägenheten är inte så stor heller.
jag såg inbränningen med mina egna ögon, samtidigt då ägaren upptäckte dom, och hans ledsna min.
Saken är att det finns rensningsprogram för såna problem. När det uppstår, så kör man rensningen, och sen är det färdigt.
Hur fungerar det?
Tja, det kan man ju fråga sig. Det enda jag vet är att det hjälpte på min polares Panasonic. Han var skitskraj efter att Z-TV-loggan shade fastnat efter att TV:n hade stått på en hel dag med bara den kanalen. Han körde funktionen, och ingenting syntes längre. På min egen var det bara att krångla sig in i menyerna, och köra programmet. Var ingen inbränning innan, och det var ingen efter.:)
August 16, 2003
hur länge måste man köra sånna där program?
min kompis köpte sin Pioneer för 30k+ och tillbehör som stativ och sådant så det var närmare 40k tillslut.
han säger att det inte finns något anti inbränningsprogram på den.
när han ringde till Pioneer och pratade med dom så sa dom att det bästa var att ha på myrornas krig, han har nu gjort det i en månad, kör några timmar på dagen och ibland har han den på hela natten.
det syns fortfarande lite inbränning på den.
han är inet så positiv till Plasma längre, och jag tycker väl också att upp till 42" är LCD att föredra.
March 11, 2003
Poontus wrote:
det syns fortfarande lite inbränning på den.han är inet så positiv till Plasma längre, och jag tycker väl också att upp till 42" är LCD att föredra.
Trist att höra. Fast det beror säkert på vad man har för TV och märke.
När det gäller plasma eller LCD, så tycker jag att plasma har bättre och varmare färger, och framförallt så skalar de upp bättre än alla LCD-TV jag har sett. Jag tycker film ser förjävligt ut på många LCD. Påminner mig om när man har lagt unsharpe mask på en bild i photoshop.
November 22, 2001
denstore wrote: [quote=Poontus] det syns fortfarande lite inbränning på den.
han är inet så positiv till Plasma längre, och jag tycker väl också att upp till 42" är LCD att föredra.
När det gäller plasma eller LCD, så tycker jag att plasma har bättre och varmare färger, och framförallt så skalar de upp bättre än alla LCD-TV jag har sett. Jag tycker film ser förjävligt ut på många LCD. Påminner mig om när man har lagt unsharpe mask på en bild i photoshop.
Har du kollat på HD-material på en LCD?
Jag tycker 720p ser grymt bra ut på min iaf.
DVD däremot inte lika bra, men det kanske beror på att jag sitter aningen nära oxå.
March 11, 2003
Json_81 wrote: [quote=denstore][quote=Poontus] det syns fortfarande lite inbränning på den.
Har du kollat på HD-material på en LCD?
Jag tycker 720p ser grymt bra ut på min iaf.
DVD däremot inte lika bra, men det kanske beror på att jag sitter aningen nära oxå.
Jo, HD-material ser oftast ganska bra ut på LCD, iom att de inte behöver skala upp det alls eller lika mycket. Fast 720p ser superbra ut på min plasma, och det gör även vanliga gamla DVD.
1 Guest(s)