October 10, 2002
Jag har problem med mitt Geforce 7900GT o undrar om det är någon som kan se på bilderna nedan och konstatera vad som kan vara fel.
Har bytt kylningen på kortet i övrigt har jag inte gjort något med det. Aldrig överklockat.
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
Får liknande problem i de flesta spel jag testat.
Half-Life 2, Crysis, Spore m.fl.
October 10, 2002
Tempen ligger på 56grader efter att jag spelat ett tag men sjunker rätt snabbt till 48 grader när jag slutat spela.
Har provat att plocka av kylningen och lagt på ny kylpasta. Artic Silver av något slag men fortfarande samma problem.
Provade även att installera om kortet med de senaste drivrutinerna.
Även om kortet är gammalt så borde det väl bara bli låg fps och inte grafikfel i spelen?
October 10, 2002
Kan ju vara så illa.
Har upptäckt ett annat problem med men jag vet inte om det har med grafikkortet att göra.
Ibland när jag startar datorn så får jag ett felmeddelande där det står
"A Hyper Transport sync flood error occurred on last boot".
Kan detta vara något som har med mitt fel att göra?
October 10, 2002
Ctrl wrote: Taskigt nätagg ? Dvs spänningarna hoppar ?`Hypertransport är ju systembussen på amd om jag inte minns fel.
Efter en del sökande på nätet har jag hittat att andra haft liknande problem med MSI K9N Platium. Deras tips var att uppdatera BIOS.
Har nu gjort det och det känns som datorn är med stabil men det är kanske bara en inbillning.
1 Guest(s)