Linux + Hårddisk = Problem... =(|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Linux + Hårddisk = Problem... =(
Rakoon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 28, 2001 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej..
Det är så att jag har installerat Red Hat Linux 6.2. Det funkar fint. Men det gör inte hårddisken. Varje gång som jag vill gå in i Windows XP, precis innan XP ska boota upp, kommer följande upp:
L 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
och så håller det på i alla evighet, eller liknande..
Jag kommer in i Linux utan problem, men det är när man vill gå in i XP som problemet kommer upp. Har försökt att installera Win2k ovanpå XP för att se om det kunde lösa problemet, men icke då. Innan installationen drar igång kommer det upp (det funkar dock att boota ifrån en CD).

Jag har en IBM Deskstar GXP 7200RPM 30GB, med en linux-partition på 5 gig, en swap på 129 meg och resten för WinXP. Jag skapade partitionerna med Partition Magic 7 och gjorde precis som det stod i deras hjälp-fil. Partitionerna skapades i slutet på HDn, kan det vara grejen? Och jag bootar linux från en diskett.

Några förslag på hur detta skulle kunna lösas? Har funderat på om det skulle kunna gå att gå in i typ fdisk eller liknande, ta bort alla partitioner från datorn och sen formatera om. Skulle det kunna gå?

Tack för all eventuell hjälp smile=)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 355
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL