August 15, 2002
Hej!
Jag har nu beställt ett Hercules 3D Prophet 8500LE 128mb. Ja har lite frågor..
1. Tänkte flasha om de till ati egna orginalbios, behöver man då ett pci graffe när man flashar eller är det bara om de går fel och man är tvungen att flasha tillbaka?
2. Hur länge kommer detta kortet att hålla sig? Jag har inte alls högra krav. Så länge ja kan spela i 1024*768 å grafikinställningarna på normal eller liknande så är ja nöjd.
3. Kommer drivrutinerna att utvecklas mycket mer eller är det snart stop på prestandaförbättringar där?
4. Att det är 128 mb är väll ett + för framtidens spel som kommer att kräva lite mer?
Detta är lite frågor som ja har.. Ni som har kortet får gärna skriva å säga va ni tycker..
MVH Micke
December 26, 2001
1. Vet inte men du behöver ju inget extra moderkort när du flashar vanliga bios....
2. Ett tag det är inget dåligt kort men det beror på vad du spelar och vilka krav du har är 35fps så räcker det ju betydligt längre än om du måste ha 75....men du borde iaf kunna ha det utan problem till de komer en lite biligare version av r350/nv30.
3. Det är nog stop även om ati har börjat med Catalyst... läs mer här:
https://www.nordichardware.com...../index.php
Ati har otimerat prestandan rejält nu och det kommer nog inte bli några jätte lyft som i början.
4. 128mb är bra om du vill köra med hög detaljnivå på texturerna i komande spel tex ut2003
August 15, 2002
Tack för dina svar Voodoozzz.. Jag nöjer mig med 30Fps om de är så. bara det är spelbart =)
Vad är de för fördel att flasha om till ATI:s bios då? Var inte de mer behövligt förut innan Catalyst kom ut? Bara för man ville köra atis drivisar men nu när Catalyst finns så kvittar de eller?
1 Guest(s)