October 10, 2007
Helloes, jag behöver lite hjälp med moderkorts valet, har funderat på lite olika och haft massa problem med alla möjliga val.
Jag ska köra på:
4GB Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB S775
Asus GeForce 8800GTS 640MB PCI-E
Jag funderade på att skaffa ett ASUS P5KC men efter alla problem om det jag har läst så får man lite ångest, jag har läst om det där Gigabyte GA-P35-DS4, DS3 funkar väl också kanske. Fattar mig inte på alla revisioner som den har och vilken CPU den stödjer när.
Om någon kan komma med tips på kort, behöver inte bara vara dessa 3 men jag föredrar de eftersom jag kan få tag på de direkt. Jag behöver inte ha DDR3 minne stöd. Jag vill dock ha stöd för min processor utan att behöva flasha bios och hålla på, är inte så vidare bra på sådant.
Jag ser att DS korten verkar ha problem med mitt minne och det är inte på memory supported list av gigabyte heller, de vill ha c4 ist för c5 - skapar detta stora problem?
Edit:
Eller är kanske alla ASUS P5KC problem mest amatörer som råkat förstöra sina kort med statisk elektricitet och liknande? Eller rent allmänt inte vet vad de håller på med riktigt.
October 23, 2002
October 10, 2007
Det blev lite ändringar i specifikationer >_>
Undrar om följande system kommer fungera stabilt, kom gärna med förslag på ändringar om de bör göras!
Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit m/två matchande BallistiX 128Megx64 eller CORSAIR DDR2 XMS2-8500 NON-ECC EPP DHX
Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16
CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Grafik: MSI GeForce 8800GTS 640MB OC GDDR3,HDCP ,PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit
Jag bytte minne, tar mindre men jäkla massa snabbare och ett bättre? grafik kort.
Beställer det imorgon/eventuellt på måndag, vore nice med lite åsikter och så, vill inte lägga ner mer än ca 9000 KR på hela maskinen, så ös på med förslag!
October 10, 2007
Hmm, okay.
Alltså, problemet jag har är ju att jag inte riktigt vet hur allt det där fungerar, har absolut inga planer på att klocka någonting.
WinXP 64 är något jag ville ha i början, dock stödjer mitt moderkort inte LAN drivern i WinXP64 och det skapar väldigt stora problem för mig - jag måste ha onboard LAN annars funkar det inte för mig pga andra enheter.
En offtopic fråga om det går bra:
Vad händer om min DS3 kommer med en bios tidigare en F6 där min processor stöds enligt deras hemsida, kan jag fortfarande använda processorn tills jag flashar BIOS så att det kan stödjas?
Är det någon som skulle kunna lägga ner lite tid på att prata med mig i MSN eller liknande att hjälpa mig få till en bra maskin för mina behov som vi kan snacka om etc på msn?
Det bör inte ta långt, bara fixa RAM situationen och lite frågor av mig angående BIOS funktioner.
Om så, [email]tangman85@hotmail.com[/email] för MSN - detta är väldigt uppskattat 🙂
1 Guest(s)