September 20, 2001
Vad är det igentligen för skillnad mellan Live! Platinum och Live! Platinum 5.1? Båda dom här ska tydligen stöda 5.1
Enda skillnaden jag har hittat är att Platinum 5.1 har fjärrkontroll. Vad har platinum för ljudkort? Ett SB Live! 1024? Och vad är det i så fall för skillnad mot ett Live Player 5.1 som jag har haft nu?
Är det dyrt med 700:- för ett beg Live! Platinum (ej 5.1 modellen)?
June 18, 2001
On 2002-04-11 15:08, Edvuld wrote:
Vad är det igentligen för skillnad mellan Live! Platinum och Live! Platinum 5.1? Båda dom här ska tydligen stöda 5.1
Enda skillnaden jag har hittat är att Platinum 5.1 har fjärrkontroll. Vad har platinum för ljudkort? Ett SB Live! 1024? Och vad är det i så fall för skillnad mot ett Live Player 5.1 som jag har haft nu?Är det dyrt med 700:- för ett beg Live! Platinum (ej 5.1 modellen)?
Ett platinum har ju även med LiveDrive II vilket är en 5,1/4" box där man har diverse in/utgångar samt midi kontakter och lite övrigt bööös!
700:- verkar rimligt då detta kostat uppåt 2000-2500:-
June 18, 2001
Ja just det, det missade jag, hur jag nu kunde göra detta.
Vet du, eller kan du få reda på vad det är för CT nummer på korten, det skumma är vad Creative sagt till mig är att sedan SB-live player så är samtliga Live kort de samma!
Dvs att de har den lilla gula kontakten på baksidan, dock skall man ju aldrig lita på svenska representanter.
2 Guest(s)