August 3, 2001
Sattsar på at folk forstår norkst her:
Tror jeg innstallerte feil lydkort under windows 2000 og nå virker ikke ting som de skal.
Problemet er at selv om jeg prøver å fjerne både maskinvare og software så får jeg ikke forandret lydkortet.
Jeg får feil inn og ut enheter på Egenskaper for lyder og multimedia
På lydavspilling står det feil og likens på Lydinnspilling.
Det jeg har forsøkt er å ta ut lydkortet.Avinnstallere drivere og maksinvare.
starte opp en gang.
Sette i lydkort etter å ha trodd at nå er all ting fjernet, men nei da.
Når jeg så starter win2000 starter installeringen automatisk av det lydkortet som jeg trodde jeg hadde fjernet.
Någon som fattar?
Jeg innstallerte drivere fra Creative sine hjemmesider, men tok bare Creative LIVE! da jeg sikkert skulle ha tatt Live player 1024 som er det jeg har.
Brukte driverne fra disse internettsidene, men ett av problemet er at dette er ikke *.inf filer men bare et *.exe program.
Dette fører til at jeg ikke bare kan få endret driverne ,men at jeg må kjøre et program som ikke fjerner de første driverne.
det jeg må få gjort er:
1. Fjerne alle!!! spor etter lydkort
2. Fjernet alle drivere og "huskefiler" som kan ligge på lur og starte automatisk installering av feil enhet.
3. Legge inn freshe drivere. Dette regner jeg med skal gå greit når punkt 1 og 2 er oppfylt.
Noen som har forsøkt noe lignende?
Eller kan sende meg driverfilene til Creative Live player 1024 retail versjon til norsk win2000?
HELP!!
[email]Tor_aase@hig.no[/email]
April 8, 2001
det jeg må få gjort er:
1. Fjerne alle!!! spor etter lydkort
2. Fjernet alle drivere og "huskefiler" som kan ligge på lur og starte automatisk installering av feil enhet.
3. Legge inn freshe drivere. Dette regner jeg med skal gå greit når punkt 1 og 2 er oppfylt.
Översätt till engelska de där punkterna..
Vad har du för moderkort?
Har hört att abit har problem med live...
August 3, 2001
1. Remove all files attached to the wrong card Sound blaster Live!
2. Remove all other files that starts the automatic hardware installation with windows 2000 (This makes the "deleted" files and hardware to reinstall again)
3. Finally get the correct drivers installed.
Ps. Can anyone you or anybody send me the original win2k drivers found on the cd that folowed that card? I belive there was drivers to this os.
I´m getting some errros while installing that wrong drivers (Missing em10k1f.sys, sfman32.dll and one more that i have not the name for. Maybe ewerything will work fine if i can get these files ore just relace them.
I have abit Kt7a-raid.
Have had no problem with the english version but now when I changed to norwegian the problems came up.
[ Detta Inlägg ändrades av: Stonescream den 2001-08-04 00:47 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Stonescream den 2001-08-04 00:47 ]
July 28, 2001
Finns där ingen "sökfunktion" i windows2000??
Så sök efter allt som heter creative live & ta bort det manuellt!!
Kan man köra "regedit" på win2000??
Går det så kör det & plocka bort det manuellt ur registret!!
Går det inte att göra så??
Jag är inte riktigt säkert men någon på forumet borde veta ju!!
Edit: Men vaf*n grabbar jag bor i skåne längre bort från norge går det inte att komma i sverige & jag förstår vad han menar.
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-04 00:51 ]
July 28, 2001
Har du provar på något norskt forum??
Finns här-> http://www.overklokking.no/index.html
Jag ser gärna att du fortsätter att besöka oss här, men dom kanske lättare kan hjälpa dig med tanke på språket..
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-04 00:56 ]
August 3, 2001
?
Problem with my language?
Strange this. Most norwegians understand easily people from Sweden and Denmark and sometimes we get the meaning from Iceland to, but you have troubles the other way?
Must be because?
Well I´ll seek my answers in other forums also.
Here´s the first place i got some answers.
I shall chack out that seeking thing and also my registry.
If that do not work I´ll reinstall tomorrow.
July 28, 2001
Jadu stonescream!! Jag förstår det du skrev på norska..Men andra hade tydligen problem med det..
Men jag är inte hemma på win2000 har alldrig använt mig av det..
Men här finns folk som är kunniga så du bör få svar på dina frågor..
Edit: Lycka till & välkommen tillbaka.:grin:
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-04 01:37 ]
2 Guest(s)