April 6, 2001
Om man använder tv-ut funktionen på sitt grafikkort, kommer då ljudet från TVn eller från datorns högtalare? Eller kan man kanske välja.
Jag har nämligen ett hemmabio system till TVn ovh vill kunna använda det då jag ser filmer via datorn, utan att behöva koppla om en massa sladdar...
Ja då får du köra över ljudet från ljudkortet till din stereo annars blir det bara ljud ur datorn..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 24, 2001
2001-06-19 18:42, skrev ReeDeeM:
Så jag kan inte använda mitt hemmabio system utan att ändra en jäkla massa sladdar alltså?
Finns det någon anna lösning?
En massa sladdar vet jag inte om jag kan hålla med om, det är bara att dra en kablen från datorn till stereon vilket jag antar att du redan har, sedan så är det bara att dra igång det så kommer det ljud från stereon...
April 6, 2001
NEJ, inte till stereon... hemmabio systemet (TVn).
Högtalarna står ju på ett specielt sätt, runt TVn. Jag vill att dessa högtalare ska användas när jag använder tv-ut.
Jag vill ju inte byta ut de vanliga dator högtalarna mot hemmabio systemet varje gång jag ser på film, det blir en jäkla massa sladdar.
Jag har nämligen olika högtalare till TVn och datorn, duh...
Jag vill använda datorhögtalarna vid vanlig användning av datorn, men hemmabio systemet bär jag använder tv-ut, och detta utan att byta en massa sladdar varje gång.
Går det?
1 Guest(s)