September 20, 2003
Officiellt sett så stödjer Apple bara ljudböcker från Audible, vilket är i ett eget format (.aa) som ger stöd till bokmärken och s.k. gapless playback. Boken läggs till under ljudboksmenyn i Audibles format. Det går inte att konvertera från mp3 till aa i dagsläget, men du kan konvertera dina böcker till något liknande - AAC, som stödjer bokmärken. Du kan använda iTunes till detta ändamål:
"Useing iTunes convert your CD / .mp3 to Apple's AAC (.M4a) Format. Useing Windows File Explorer change that extension to .M4b.
That'll enable iTunes Bookmarking feature wich you can also use on the iPod... "
Här har du en guide om hur man konverterar själva skivorna till AAC-formatet och får in dem i iPoden under ljudböcker: http://forums.ipodlounge.com/s.....adid=33491
March 8, 2005
har försökt följa guiden på länken men de alternativ jag som guiden säger att jag skall följa är avaktiverade! jag får inte dem aktiverade på något sätt, jag har läst massor men inte hittat något!
fattar inte hur jag skall göra
jag gör så här!
1. lägger till två mp3 filer i bibliotek i itunes
2. markerar låtarna och sedan advance>sätt ihop spår. men sätt ihop spår är avaktiverad! jag fattar inte varför, jag har gjort allt. även prövat med aac filer samt prövat importera istället för att lägga till i biblioteket. men ändå så fungerar inget...
snälla hjälp mig
1 Guest(s)