May 23, 2001
Har precis köpt Noisekiller från gtek.net till mitt Chieftech-chassi, vilket verkar funka bra, men vill nu gärna slänga in ännu mer dämpning.
Nu undrar jag om någon vet ett bra material, det ska gärna vara "mjukt" som Noisekiller, känns "fel" att slänga in ett hårdare material än Noisekiller (funderar nämligen på att sätta på lite extra dämpning ovanpå Noisekiller där det får plats, skulle det göra någon nytta? och även på insidan av de tomma 5.25" luckorna, ovanpå cd-brännaren och på den tomma ytan bredvid moderkortet).
Har varit på Mekonomen men dom verkar bara ha "hårdare" material. Om ni har tittat i nya "PC för alla" 😀 så recenserar dom en dator som har en blåaktig isolering som verkar vara ganska "mjuk" på insidan av fronten, någon som vet var man kan få tag på det eller något liknande?
Är det någon som har erfarenhet av Noisekiller/annan dämpning och som kan ge råd för bästa resultat, vill ju inte försämra det jag redan har.
Kan ju tänkas att man blir "ljudblind", går ju inte att få datorn helt tyst, men man kan ju försöka.
Tack på förhand.
August 19, 2001
whynoi.se, kolla där
1 Guest(s)