October 20, 2001
Har problem med att ljudet hackar när jag lyssnar musik eller om jag ser på film, har inte märkt det i spel... Det blir tyst i 0,5-1sekund sen fortsätter det som vanligt, ibland håller d på som fan sen kan d flyta på ett bra tag å sen kommer det igen..
jag tänkte att d kunde va hårddisken som ville strula, men samma sak på båda diskarna, allt har funkat bra innan men nu för några veckor sen började d...
någon som vet vad det kan bero på??
har ett inbyggt ljudkort som sitter på
http://www.datorbutiken.com/se.....uct=ASP5KC
det moderkortet...
November 1, 2006
Finns alltid en liten möjlighet att det har med maskinvaruaccelerationen att göra, det kan göra så att det sker fördröjningar i ljudet. En liten chans men du kan alltid kolla: Kontrollpanelen > Ljud&Ljudenheter sen går du in på Avancerat(kan göras nere vid högtalarinställningar bland annat). Ta upp fliken prestanda och kolla så du har fullständig maskinvaruacceleration.
October 20, 2001
Använder VLC eller winamp, d har även börjat strula lite i spel nu, fast d kanske gjorde d innan utan att ja tänkte på d...
Kör med Xp sp2, har nog inte senaste drivrutinerna, ska testa lägga in dom, fast d har ju funkat i 2-3mån utan problem, men hoppas d kan hjälpa..
October 20, 2001
Okej så här är d.... nu slutade min sub funka, bara front högtalarna som funkar, låter ju knas, men ljudet hackar inte, man kan få igång subben genom att banka lite på den, å då börjar ljudet hacka igen... sen dör subben rätt snabbt igen...
Blir operation hitta kvitto..
Tack för hjälpen, synd att d inte var mjukvaran som strula... :/
2 Guest(s)