May 28, 2006
Köpte ny dator nu i veckan och det har bara varit problem med den, nu har jag fått den att fungera relativt bra förutom att ljudet inte riktigt hänger med i spel, speciellt i Counter Strike 1.6 ett väldigt icke krävande spel.
Det blir lågt och lurarna låter spräckta när man lirar, men sätter jag i ett annat kort och inaktiverar det inbyggda så fungerar ljudet bra bara det att när jag bytt så börjar datorn gå segt.
Sjukt trött på sådant här, köpte ny dator för att slippa krångel men min gamla fungerade bättre änn denna 😛
Hjälp mig snälla.
Här är mina speccs på datorn, om det kan vara fel delar som gör att det inte fungerar klokt, vad vet jag :P:
Modekort: Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ 89W, Socket AM2, 3,1GHz, Boxed w/fan
Ram minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL7, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2
Grafikkort: Gainward GeForce 9600GT 512MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Golden Sample" 2xDVI, HDMI, DisplayPort, Graphics Plus
HDD: Seagate Barracuda 320GB, 7200RPM, 16MB, SATA 3Gb/s
Nätagg: Silver Power PSU, 600W 120mm fan, SeaSonic 6P PCI-E to 8P PCI-E adapter
Tack på förhand.!!!
May 28, 2006
Poontus wrote: installerat alla drivrutiner?
Ja, jag har installerat alla drivrutiner på skivan, men det blir bara värre om jag installerar det så, det blev lite bättre när jag gick in i enhetshanteran och installerade det genom uppdatera drivrutiner.
Men det är fortfarande samma problem.
Komplett skickar ett annat ljudkort men tror inte det kommer hjälpa eftersom jag redan testat med ett annat men han sa att det var ett värt ett försök innan jag skickar modekortet så.
Ingen som vet vad det är för fel, allvarligt? 😛
May 28, 2006
Contiz wrote: Vilka spel har du testat mer än Counter-Strike?
Om det bara är dåligt i spel så bör det ju inte ha något med ljudkortet i sig att göra.
Har testat Assassins Creed och där laggar ljudet, alltså det blir utdragna ljud för att det inte hänger med. Och som sagt datorn går grymt segt för att vara med den här speccsen i, min gamla dator som var 5 år fungerar nästan bättre änn denna i hastighet.
Vad kan det vara?????
May 28, 2006
Shikar wrote: Prova att helt enkelt installera om ditt OS. Brukar hjälpa mot de flesta sådana här problem.
Har installerat om 5-6 gånger, provade även med Vista nu och det fungerar inte bättre med det heller.
CS började även lagga utav bara hella idag också, går ner på 30fps och droppar hela tiden.
Jag tror det är modekortet det är fel på om jag skall vara ärlig.
Vad tror ni boyz n girlz?!?
1 Guest(s)