August 27, 2001
Jag har oxå provat med att tysta hela mitt tower med bilisolering som jag köpte på Biltema, kostar typ 40spänn för 1/2 m2(kvadratmeter). Funkade ganska bra, men det var knöligt som fan när man skulle tabort "huven" på towern :/
Finns i olika tjocklekar, jag använde det smalaste varianten, och dom höga tonerna försvann, men dom låga gick fortfarande att höra.
March 20, 2001
On 2001-09-11 11:36, Klockenstein wrote:
Annars kan man ju fylla hela chassit med byggskum om man vill....
då lär det ju ge mycket att ha fläktar... : ) det tar ju ut sig själv... her man i mamma bygg skum så behöver man inte fläktar eftersom burken blir full och det går nästan ingen luft genom den... så det går nog inte så bra!!
June 28, 2001
Jag har oxå sån matta för 45 spän från mekonomen, som sagt den tog bort dom höga frekvenserna men det dämpa inte fullt ¨så mkt som jag trodde.
jag har satt sånna (oftast gula)öronproppar som jag borra lite i mellan fläkten o skalet, och j**lar vad det tog bort mkt ljud ! Oringar ska oxå funka rätt bra,
mellanrumet får man tejpa så det inte läcker luft.
fast nu är det min gamla hdd som jag har satt lite cykelslangs gummi mellan den o chassit, dämpa lite vibrationer (ljud).
nu återstår ljudet från luftflödet som jag inte vet hur jag ska bli av med.
jag har tagit bort så mkt galler som möjligt, men med ganska små förbättringar.
ajust det eftersom mattorna värmeisolerar lite så klämde jag i en mkt kass fläkt uhm standardstorlek o satte den på 7V och en lite midre därfram som blåser in oxå 7V
ska fixa lite bilder för skoj skull nångång.
:z: on
1 Guest(s)