March 10, 2003
Jag har ett Auzentech X-plosion och är supernöjd med det.
Vet inte hur jag skall motivera, men det ger digitalt ut på alla signaler (till skillnad mot creativekort).
Sedan så finns det bra Opamps på det om man vill köra analogt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 4, 2003
Jag har tittat på Auzentech X-plosion men även M-Audio Revolution 5.1 och har svårt att välja mellan dem. Varför jag inte väljer creative är bara för att jag vill prova med något annat. Jag har 2 st creative liggandes. 1st audigy 2 och 1st audigy 2zs (med kabel till spdif-3.5mm - rca). Jag tycker även att creative är mer inne på spel än film. Min HTPC är inte tänkt att spela på. Det går välan visserligen, men som sagt inte tänkt till det.
December 24, 2002
Jag kan hålla med om att Creatives tidigare kort är skit.. Gillar inte alls Audigy korten då dessa inte kan skicka vidare signalen utan att omvandla den x antal ggr..
Däremot ska deras "nya" krets vara bra.. Iallafall om man använder sig av ett tredjeparts kort som kör creative kretsar eftersom creative har snålat på komponenterna på sina egna kort. Finns kort med bra komponenter hela vägen. Enligt många tester ska dessa vara prisvärdast och bäst i dagsläget..
Men som sagt, varöfr kör du inte digitalt hela vägen till stärkaren och låter stärkaren D/A omvandla, då kommer du i princip inte märka någon skillnad mellan dom nya korten och det inbyggda..
1 Guest(s)