November 5, 2002
Har blivit av med onboardljudet av någon anledning.
Tänker såhär:
Om jag nu ska köpa ett nytt/beg ljudkort så skulle det typ räcka med ett billgt från classe, men så funderar jag vidare. Om jag kan få lite mer upplevelse från mina stereohörlurar med ett fetare ljudkort när jag för en gångs skull spelar något spel så skulle väl det vara trevligt. Fast det jag mest saknar är tryck från ljudkortets lilla förtärkare.
Finns det ljudkort med lite kraftigare förstärkare så jag kan få lite mer bas-kick? Finns det ljudkort med effektförstärkare internt? Finns det ljudkort med bass-boost inbyggt? Hjälp mig oh store hifi-djungel.
🙂
November 5, 2002
Monsterlurar vet jag inte, men de har iaf riktigt skön bas om hörlurssteget orkar driva.
Har ett par SONY MDR-CD380 [spec.]
[Image Can Not Be Found]
Grejjen är väl att de går att driva bra under normala förhållanden, men vill man leka lite med winamps equlizer så är man oftast väldigt begränsad på bassidan. Är osäker på var begränsningen sitter, men tycker att ett hyffsat ljudkort borde kunna ge större möjligheter.
Redzo: Normalt har jag datorn kopplad till stereon, men inte alltid, tex vid LAN. Den där Zalman ZM-RSA verkade ju inte helt fel och inte så dyr heller. Men helst skulle jag se en integrerad lösning. Har ej heller några 5.25" platser till övers.
BesservissrarKan ju lägga till att jag har på min fankontroller (som f.ö. tar upp 2 5.25" platser) en ratt för ljudvolym som är lätt att koppla in.
En besservisser skulle ju kunna komma med att det kommer bli extra distans med ledningar vilket påverkar både ljudkvalité och tidsfördröjnig. Men det är inget jag bryr mig om i detta fall.
1 Guest(s)