March 16, 2004
Hjälper en polare lite med hans dator... Han är DJ och vill spela in lite på sin dator med programmet cool edit.
Inspelning och allt funkar fint. Dock uppstår ett knaster lite då och då, detta uppstår hela tiden även om du inte är inne i cool edit, det räcker att du bara har datorn igång så hör man hur det lite då och då knastar till i högtarlarna.
Datorn är nyinstallerad och tankade ner drivisar ifrån creative, ljudkortet det gäller är ett Soundblaster Audigy 2.
Har även testat att slänga in mitt ljudkort i den och då låter ljudet som det skall.
Här kommer en liten bild på hur det ser ut när man spelar in utan att ha nått ljud in till datorn, bara tom signal alltså:
[Image Can Not Be Found]
October 6, 2009
Jag får inte bilden att funka, men om du inte redan provat det är programmet DPC Latency Checker (http://www.thesycon.de/deu/lat.....heck.shtml) fruktansvärt användbart för att identifiera just knaster orsakat av drivrutinsproblem.
Knaster syns i programmet som röda spikar, men då jag inte är någon expert på detta område, rekommenderar jag att du läser deras instruktioner om du är intresserad av hur det fungerar. 🙂
Pröva inaktivera olika drivrutiner med enhetshanteraren och se ifall spikarna försvinner i DPC lat. Nätverkskort brukar ofta kunna ge spikar så börja med dem..
Hoppas det löser sig.
Peace.
1 Guest(s)