August 28, 2007
Well...
Ljudet brusar varje gång jag höjer och sänker volymen med kontrollen på mitt headset men dock inte när jag gör det i windows, samma sak gäller vid test med andra headsets och högtalare så det har antagligen med ljudkortet att göra?
Min dator har också till min stora ilska av vana att stängas av då jag tabbar in och ut från spel, dvs minimerar och sedan maximerar. Det blir då en annan ljudnivå än det var i windows och ibland fryser datorn helt och hållet och ett skrikande ljud på 3-4 sekunder kommer med repeat om och om igen.
Well hur som helst, innan jag byter ljudkort vill jag säkert veta att det är ljudkortet det beror på, men det känns ju verkligen som ett hårdvarufel.
Nya drivrutiner kanske skulle vara något men det tvivlar jag på.
Over n out
January 7, 2006
Det låter som att det är ljudkortet du ska byta ut. Det är nog helt enkelt så att ditt ljudkort brusar mycket och du inte hör det lika väl när du har låg volym på ditt headset, och det med att tabba kan jag säga att jag också fast problem med.
Har du integrerat ljudkort? Om du har det så borde ett nytt ljudkort hjälpa.
December 16, 2003
hULt0 wrote: Det låter som att det är ljudkortet du ska byta ut. Det är nog helt enkelt så att ditt ljudkort brusar mycket och du inte hör det lika väl när du har låg volym på ditt headset, och det med att tabba kan jag säga att jag också fast problem med.
Agh! Hulto, har du nånsin haft rätt?
Vad är det för ljudkort till att börja med innan vi byter ut det.
Audigy?
January 7, 2006
Marre wrote: Agh! Hulto, har du nånsin haft rätt?
Det har väl hänt 😉
Och om det inte är så nu, får du gärna lära mig hur jag ska svara nästa gång 😉
Edit: Om jag tolkar hans problem rätt så har jag haft ett liknande problem, och då hjälpte nytt ljudkort. Men det kan också vara så att jag tolkar det helt fel...
August 28, 2007
Marre wrote: [quote=hULt0]Det låter som att det är ljudkortet du ska byta ut. Det är nog helt enkelt så att ditt ljudkort brusar mycket och du inte hör det lika väl när du har låg volym på ditt headset, och det med att tabba kan jag säga att jag också fast problem med.
Agh! Hulto, har du nånsin haft rätt?
Vad är det för ljudkort till att börja med innan vi byter ut det.
Audigy?
Soundblaster Audigy 2 ZS
August 28, 2007
Ldarax wrote: Jag tycker det låter som oxid eller slitena kontaktbanor på volymkontrollen till lurarna.
Hmm, jag provade koppla in hörlurarna i två andra datorer och de brusade där med, så det lär nog vara problemet skulle jag tro.
Dock förstår jag inte varför datorn skall frysa sönder när jag tabbar in och ut ur spel, känns som att det har med ljudet att göra eftersom det är ljudet som hackas upp och går på repeat när datorn fryser.
Får väl antagligen köpa ett nytt headset.
1 Guest(s)