October 24, 2003
Jag har MegaWorks 550D tillsammans med kortet som Imlal nämnde (SB Audigy 2 ZS). "Grymt" ljud. Du kan trycka på rejält med den uppsättningen också.
Trots att jag betalade 4k för mitt ljud (högtalare + ljudkort) så är det nog det jag är mest nöjd med. Sitter oerhört mycket och bara lyssnar på musik, med några grymma 320kbps album har många timmar säkrade. Dom funkar även bra i spel och film (ser nästan aldrig på film dock).
Om jag vore du skulle jag köpa ett "SB A2 ZS" så fort du har råd. Fruktansvärt prisvärt.
//Johan
October 24, 2003
Oven wrote: THX är inget du behöver bry dig om, bara tre bokstäver som Cretive sätter dit för att det låter tufft.
Det där var ju kanske det dummaste jag hört i år. THX har ingen anknytning till Creative mer än att Creative gör produkter som THX-certifieras. THX skapades av ett farmarföretag ägt av George Lucas och är en kvalitetscertifiering, främst för biografer, men även för hemmabiopaket osv.
Själv skulle jag tycka det vara onödigt att ha högtalare för nästan 3k och sen ett ljudkort för 100-lappen. Ett Live!-kort kommer inte kunna ge allt vad 550D kräver. Köp ett A2 ZS.
//Johan Lojander
October 24, 2003
conny_69 wrote: Jag sitter på ett ännu grymmare ljud än Megaworks. Har nämligen Gigaworks S750....jag lovar...det är BÄST 😉
Det är sant. Men smakar det så kostar det. MegaWorks har en mer human prislapp och du får fortfarande grymt datorljud! Jag hade inte sagt nej till en gigaworksuppsättning iaf :
June 7, 2005
johan_lojan wrote: [quote=Oven]THX är inget du behöver bry dig om, bara tre bokstäver som Cretive sätter dit för att det låter tufft.
Det där var ju kanske det dummaste jag hört i år. THX har ingen anknytning till Creative mer än att Creative gör produkter som THX-certifieras. THX skapades av ett farmarföretag ägt av George Lucas och är en kvalitetscertifiering, främst för biografer, men även för hemmabiopaket osv.
Själv skulle jag tycka det vara onödigt att ha högtalare för nästan 3k och sen ett ljudkort för 100-lappen. Ett Live!-kort kommer inte kunna ge allt vad 550D kräver. Köp ett A2 ZS.
//Johan Lojander
Creative äger en stor del i THX, hur mycket är jag osäker på. Inte lyckats hitta den specifika länken men här är en gammal
http://alive.singnet.com.sg/news/archive/2002-04-2002-06.htm
sök på thx på den sidan.
Så jo Creative har mer med thx att göra än att bara göra produkter som blir thx stämplade.
Om du vill ha ett vettigt ljudkort kör med m-audio revolution 7.1 eller något av de bättre.
February 17, 2004
Har en följdfråga om det går bra 🙂
Jag funderera lite på jämförelse mellan datorhögtalare och stereohögtalare. Hur är skillnaden i pris och ljudkvalitet. Vi säger runt 3500kr för ljudkort+megaworks. Vad för slags stereoanläggning får man för det priset? Får man några grymma stereohögtalare + stereoanläggning för det priset? Vilket är bäst att satsa på?
/Dani
February 5, 2005
Dani wrote: Har en följdfråga om det går bra 🙂
Jag funderera lite på jämförelse mellan datorhögtalare och stereohögtalare. Hur är skillnaden i pris och ljudkvalitet. Vi säger runt 3500kr för ljudkort+megaworks. Vad för slags stereoanläggning får man för det priset? Får man några grymma stereohögtalare + stereoanläggning för det priset? Vilket är bäst att satsa på?/Dani
Har alldrig hört några dyrare datorhögtalare, endast billigt skräp. Men jag tvekar på att du får några bra stereohögtalare + stereo för 3500kr, begangnat kanske. Fast det kanske finns några billiga och bra Kinahögtalare för någon tusenlapp, åk runt på onoff o Co och lysna.
1 Guest(s)