May 15, 2001
Det hjälpte dock att installera Me:s egna variant av drivrutiner.
Ja om det är ett Soundblaster kort det handlar om så behövs det nya driver för att få det fullt fungerande i WinME!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 6, 2001
hmmm...det är ett ljudkort från addonics, och drivisarna som ME laddar är Yamaha Opx ,typ (sitter inte hemma nu så jag kommer ihåg exakt...). Skall leta reda på originaldrivisarna isf ME´s egna och se...
Det är ett ganska gammalt Moderkort oxå. Skall kolla upp mer vad det är i min nygamla maskin... Ljudkortet är ISA-typ så nu har jag lånat ett för PCI och skall testa...
April 9, 2001
Yamaha opx är ett standardchip som sitter i de flesta äldre ljudkort (m.a.o en generic drivrutin). Tror det är ett FM synthes chip, så om du verkligen kör ISA så kan det stämma.
Det kan hända att du har emulering av xxxx (kommer ej ihåg namnet) påslaget (ta properties för ditt ljudkort, det finns säkert under en flik där). Knäpp av det, såtillvida du inte spelar gammla DOS-spel, etc.
Ska du inte testa att köpa ett PCI kort, det billigaste kostar ju inte över 200kr?
-----------------
SYSTEM#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3 (Leadtek Winfast 64MB TV-out), Soundblaster PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB, Miro StudioDV.
SYSTEM#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400 MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta inlägg ändrat av carnail 2001-06-14 09:58 ]
1 Guest(s)