November 7, 2001
Jag planerar att skaffa ett nytt system, och undrar lite saker om dagens burkar.. Hur är det med ljud och så?
Funderar på en atlhon/XP prolle på 1400-1500 mhz, hur mycket väsnas processorfläkten? vill ha en hyffsat tyst burk man kan sova bredvid.. Detsamma med Nätaggsfläkten, hur mkt låter en sådan?
Min gamla p2:a låter rejält mycket, och jag antar det är värre med dagens snabbare prollar?
förresten, kan jag använda mina gamla pc133 minnen till en AMD XP, eller får jag kolla efter en vanlig athlon om dem ska passa?
August 19, 2001
On 2001-11-07 23:52, majkan wrote:
Jag planerar att skaffa ett nytt system, och undrar lite saker om dagens burkar.. Hur är det med ljud och så?
Funderar på en atlhon/XP prolle på 1400-1500 mhz, hur mycket väsnas processorfläkten? vill ha en hyffsat tyst burk man kan sova bredvid.. Detsamma med Nätaggsfläkten, hur mkt låter en sådan?Min gamla p2:a låter rejält mycket, och jag antar det är värre med dagens snabbare prollar?
förresten, kan jag använda mina gamla pc133 minnen till en AMD XP, eller får jag kolla efter en vanlig athlon om dem ska passa?
Min dator hör man i andra sidan huset om alla är tysta 😀
October 20, 2001
Nu utgår du ifrån att dagens processorer kräver mer kylning, det gör det ju också men du utgår även ifrån att man då använder gamla fläktar och kylflänsar.
Dagens fläktar/kylflänsar är ochså mycket bättre och tystare till och med, så dagens kraftpaket kan ibland vara mycket tystare än vad dom var för.
Som Ajjdiis sa: "det är väl inte så stor skillnad på dagens ljudnivåer.. det gäller att köpa rätt saker och konfigurera det rätt..."
Det beror ju självklart på hur tysta fläktar du köper.
Smakar det så kostar det
Sen för dom som vill ha JÄKLIGT låg temp i lådan osv. dom proppar ju in massa fläktar och då blir det ju självklart svårt att hålla ljudet nere, med det går ju som sagt att dämpa själva lådan mer också.
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-08 04:01 ]
1 Guest(s)