January 26, 2007
Hej!
Ska köpa en ny SATA600 hårddisk och brukar alltid köpa Samsung Spinpoint. Men dessvärre finns inte det fabrikatet längre verkar det som.
Istället har jag riktat in mig på Western Digital. Men har hört att dom ska vara ganska högljudd. Är det sant? Nån som har en WD disk som kan bekräfta det? Finns det något annat bra märke än WD? Vill ha en tyst hårddisk.
July 30, 2010
Med tanke på ljudnivån så blev den betydligt värre när jag bytte chassi, i mitt gamla chassi så hördes knappt inte hårddisken. I mitt gamla chassi Cosmos S 1100 satt hårddiskarna fastskruvade medan diskarna sitter i slädar på mitt Bitfenix Ghost. Trots att det är antivibration gummi på stiften som håller fast hårddisken så låter det väldigt mycket mera nu. Det är inte så att hårddisken sitter och glappar i släden, för den sitter stenhårt. Kan det vara för att slädarna är gjorda av hårdplast?
January 19, 2003
Precis som -Tjalve- säger så kör på WDs Green serie. Skall vara riktigt tysta.
Recommended Hard Drives | silentpcreview.com
Gammal artikel men borde ge dig en ledtråd om vad du letar efter.
July 30, 2010
Om du vill ha snabbare än så kan du använda en RAMDisk som sparar ner allt innan du avslutar. AMD Radeon RAM Disk Featuring 64GB G.Skill RipjawsZ Linus Tech Tips - YouTube
Det tar dock ganska lång tid att spara 40 gig data till fil, ca 10 min enligt videon ovan
2 Guest(s)