February 12, 2002
Vill helst ha en hub på nått sätt som har minst 3 ingångar för digital koaxial och sen en utgång som sakll in i recivern.
Den skall även helst ha fjärrkontroll för omkoplingen.
Någon som vet vart jag kan hitta en sådan här? Har letat ett tag nu utan ressultat.
Skulle ev kunna nöjja mig med rca kopplingar men det viktiga är att det går få in 5.1 ljud i den och ut igen. Så flera aparater kan anslutas till en ingång. (Tex Wii, xbox 360, mediacenter, dvd)
February 12, 2002
Är nöjd med den reciver jag har..
Börjar kosta så mycket om man skall ha en reciver med 3 digital in.
Min har 1 optisk, en koaxial in och en rca6.1 in.. Till 6.1 ljud. Så det räcker till 3 6.1 ljud, sen så har ja en mängd stereo in ut.. Men vill som sagt ha 6.1 ljud. Tycker nog de borde finnas en koaxial digital omkoplare någonstanns. Och det skulel vara väldigt smidigt. 😛
Vad har GC för ljud? Kör bara stero på den med simulerad surrond, har aldrig engagerat mig till att köra nå annat. Men den har dolby digital surrond va? För det står när man startar vissa spel.. Har dock som sagt aldrig fattat hur man får ut mer än 2 kanaler..
Wii hade jag som fått för mig skulle ha så man får ut 5.1 ljud, hur vet jag inte.
November 22, 2001
GC har dolby prologic så det e bara "fejksurround".
Därför det funkar med 2 kanaler.
Vad jag sett från Wii så har den en multiport på baksidan som ser ut som porten på GC. Denna kan lämna både komposit och komponent, men på filmen jag såg sa de inget om ljudet.
Vore iofs lite konstigt om de inte lade in DD tycker jag.
1 Guest(s)