August 22, 2005
On 2001-09-13 04:58, [SaC]FuZ++ wrote:
Den vänstra (närmast jotstick-porten) är till BAK-högtalare och det kommer då således inget ljud ur det om du inte har inställt på det.
Använd det till höger ist.
våra datorer ser inte likadana ut så jag vet inte v´hur du menar?
September 3, 2001
du kan ha brusigt ljud för att du har ett grafikkort i PCI porten oxå.... eller så måste du disabla "cd Audio" från den där lilla panelen... som kommer fram mo du vänsterklickar på en liten grönaktig högtalare nere i högra hörnet... och sen tar du speaker och sen så tar du "mute" på cd audio...
mer kan jag inte hjälpa
August 22, 2005
On 2001-09-13 06:28, Kame_boy wrote:
du kan ha brusigt ljud för att du har ett grafikkort i PCI porten oxå.... eller så måste du disabla "cd Audio" från den där lilla panelen... som kommer fram mo du vänsterklickar på en liten grönaktig högtalare nere i högra hörnet... och sen tar du speaker och sen så tar du "mute" på cd audio...mer kan jag inte hjälpa
Det där med cd audio gick inte, det förändrades lite och de andra två spreakers stängdes av osv men problemet löstes ej. hur du menar med pci vet jag ej
August 22, 2005
Ok, så här ligger det till:
Det är ett surround-system (högtalarna).
Det krävs två sladdar som ska in i ljudkortet - en för båda bakre högtalarna (Rear) och en för båda främre högtalarna (Front).
Men bara den andra uttaget från vänster på ljudkortet fungerar. Alltså, jag kan bara antingen använda båda främre, eller båda bakre högtalarna samtidigt när jag kopplar in en av sladdarna i just det uttaget.
Ett annat uttag är alltså nödvändigt för att koppla in alla fyra högtalar. Det finns fem stycken uttag totalt (ej räknat med joystick-uttaget), och det är alltså den andra från vänster som funkar.
Vilket uttag ska mer användas?
May 24, 2001
Såhär ser det ut bak på live! kort:
===/ o o o o o
Från vänster då:
Game/MIDI-port
Bak ut (svart)
Fram ut (grön)
Mic in (röd)
Line in (blå)
SPDIF ut (gul)
Äldre modeller har inte SPDIF utgången, annars är det likadant.
För att aktivera bakre utgången måste du ställa in att du har 4 högtalare, annars kommer det bara ljud ur de främre högtalarna. Du måste alltså installera Liveware, det går inte att ändra med de vanliga drivrutinerna som följer med windows.
April 8, 2001
On 2001-09-14 21:10, Donan Fear wrote:
Såhär ser det ut bak på live! kort:===/ o o o o o
Från vänster då:
Game/MIDI-port
Bak ut (svart)
Fram ut (grön)
Mic in (röd)
Line in (blå)
SPDIF ut (gul)Äldre modeller har inte SPDIF utgången, annars är det likadant.
För att aktivera bakre utgången måste du ställa in att du har 4 högtalare, annars kommer det bara ljud ur de främre högtalarna. Du måste alltså installera Liveware, det går inte att ändra med de vanliga drivrutinerna som följer med windows.
Jag har inte samma färger som dig
I samma ordning
Game
Svart
Gul
Röd
Blå
Rosa
Skumt.
September 3, 2001
asså grabben har skaffat ett SB Live 1024 !!!!
den har inga färger på hålen!! dom är guldplätterade eller vad d nu heter.
det ser ut så här:
/:::: o o o o o
från vänster till höger är det:
-control port
-"rear" högtalare (avaktiverade om d inte aktiveras från medföljande programmet)
- "Front" högtalare, alltid på, vad man än gör
- Microphone
- Line in
- Optisk digital utgång.
Om du har en förstärkare med en optisk digital ingång så kan du spara hela trubblet och köra där.
Annars så måste du koppla alla dina högtalare till en förstärkare med stöd för 4 högtalare (2 x stereo) och då kör du in en kabel i både front och rear utgångarna på kortet.
Alternativt, så kan du göra som jag gjorde. Jag har två stereo förstärkare, och kopplar främre högtalarna (front) till ena och dom bakre (rear) till den andra förstärkaren.
August 22, 2005
On 2001-09-14 21:10, Donan Fear wrote:
Såhär ser det ut bak på live! kort:===/ o o o o o
Från vänster då:
Game/MIDI-port
Bak ut (svart)
Fram ut (grön)
Mic in (röd)
Line in (blå)
SPDIF ut (gul)Äldre modeller har inte SPDIF utgången, annars är det likadant.
Det är fram ut(grön) som fungerar, ej svart alltså bakre ut.
Men det skumma är att när jag använder SPDIF ut så blir det ett brusande ljud där man hör en del av musiken som jag hade på. Vad beror detta på?
Sen kan du förklara vad den blå och gula är till för
1 Guest(s)