January 5, 2007
Jag har en förstärkare i ett fack i databordet och datorn ovanpå, kan detta ge störningar i ljudet??
Har provat olika kablar och både det inbyggda ljudkortet och ett pci kort.
Störningarna påverkar inte vilken volym man har varken på dator eller förstärkare.
Störningarna kommer i samband med att datorn arbetar, typ HD ljud eller nåt, kan dessa ge störningar ner till förstärkaren??
November 4, 2001
Då läs/skrivarmarna flyttas mha magneter så är det nog möjligt. Sen beror det ju givetvis på avståndet mellan sakerna osv.
Är det ljudet från datorn till stärkaren som det blir störningar på eller är det även andra signaler? Testa att ställa stäkaren någon annan stans och se.
January 5, 2007
SuperNova wrote: Då läs/skrivarmarna flyttas mha magneter så är det nog möjligt. Sen beror det ju givetvis på avståndet mellan sakerna osv.
Är det ljudet från datorn till stärkaren som det blir störningar på eller är det även andra signaler? Testa att ställa stäkaren någon annan stans och se.
Ok, som det är just nu så är det ju bara en trä skiva emellan.
Flytta stärkaren vill jag helst inte då allt står liksom lite låst till...
March 14, 2001
Volvo_Perka wrote: Ojordat uttag
Förstärkaren har jordad sladd.
Allt funkade skitbra när jag hade stärkaren i andra sidan rummet men som sagt inte nu.
Då kan det nog vara det som ställer till det.
Bäst av allt vore om du använder jordat uttag till både datorn och förstärkaren, men eftersom du troligen inte har något uttag i rummet den står i (eftersom det du har kopplat till nu inte är jordat) så är det nog inte så mycket att göra då.
Att det fungerade när du hade den på andra sidan rummet kan ha att göra med avståndet från datorn, att inga störningar tar till förstärkaren. Eller beror det på att inga störningar från nätet, orsakat av både datorn och förstärkaren tar sig in i den.
1 Guest(s)