December 27, 2001
Jag har ett problem med min mus (Logitech MouseMan Dual Optical). Det finns 4 knappar på den och ena knappen vill jag använda till olika funktioner i vissa spel. Musknapp 4 (sidoknappen) är för tillfället vald som "ctrl", med detta menas att när jag klicka på musknapp 4 aktiveras knappen ctrl (likadant som ett ctrl-klick med tangentbordet). Problemet är att när man använder musknapp 4 (som alltså är inställd på knappen ctrl) syns ett litet meddelande strax intill aktivitetsfältet där det står "ctrl".
Detta är ganska irriterande, framförallt när det gäller spel. Varje gång man klickar på musknappen syns ordet "ctrl" nere i högra hörnet (vid aktivitetsfältet).
Någon som vet om detta går att åtgärda? Jag har kikat lite i regedit men utan resultat.
Vart lagras sådana här "sjukheter" i windows (i mitt fall windows XP).
Tacksam för svar!
MVH Vidstige
December 27, 2001
Sebbe: Tyvärr fungerar det inte att dölja aktivitetsfältet för att få bort denna funktionen. Hade det varit så enkelt hade jag aldrig postat detta inlägg.
Kanske uttryckte jag mig oklart men jag menade att "ctrl" syntes vid aktivitetsfältet och inte i det. Det syns ungefär hälften i och hälften över.
Såhär ser det ut:
[Image Can Not Be Found]
Skarre: Det är tre vanliga knappar och en scroll-knapp på musen. Den hänger med förvånansvärt bra i snabba rörelser. I CS har den för mig aldrig "laggat" efter.
Det är ingen sladdlös mus, endast optisk. Dock finns samma modell i en sladdlös variant. Hur denna fungerar har jag dock personligen inga erfarenheter av.
UnderDOG: Om drivrutinerna avinstalleras så fungerar den ej klokt i vare sig windows eller i spel. Om man inte har drivrutinerna för musen inlagda kan man inte sätta knapp nr 4 (sidoknappen) till någon funktion.
Om någon har något annat förslag för att komma till rätta med detta missöde är jag tacksam.
MVH Vidstige
1 Guest(s)