November 24, 2007
Tjenar,
Har lite problem med min MX518 idag då den börjar strula till min usb... typ får usb-drivrutinen att chrasha...
Iaf, överväger en ny Mx518 vilken jag tycker ha fungerar okej,
Frågan är, hur fungerar G5:an den nya med två sidoknappar? Underlag? Direkt på skrivbordet, tja, rent praktiskt och inte i spelhänsende i första hand... flyter den minst lika bra som Mx518???
tja säg vad ni tycker... priset är det oväsenliga i detta fallet... utan vilken är bäst?
[/i]
November 24, 2007
Jalle64 wrote: De fungerar lika bra men du har fler valmöjligheter med G5 (viktändring m.m), så ta den om priset inte är av betydelse
Okej, fick rådet att inte ta den av en polare, den ska tydligen läsa underlaget sämre??! om jag fattade han rätt...
Använder inte alltid musmattan... :/
January 22, 2006
Det stämmer faktiskt vet dock inte om det är fixat än.
G5 har (hade?) problem med avläsning om man körde med låg muskänslighet och iblad gjorde lite snabbare rörelser så hoppade musen upp till vänstra hörnet. När jag kollade om detta så vare fortfarande inte löst men logitech rekommenderade speciella musmattor för den, för att iaf minska dessa hopp som musen gjorde.
Samma gäller (gälde?) även razors / microsofts laser möss.
MX518 har inte dom problemen då den inte har riktig laser.
Jag förslår att du gör en liten googling och ser hur det ligger till just nu.
[EDIT] Och G5an har inte "frammåt" knappen som däremot MX518 har 🙂
April 13, 2004
Lehto wrote: Det stämmer faktiskt vet dock inte om det är fixat än.
G5 har (hade?) problem med avläsning om man körde med låg muskänslighet och iblad gjorde lite snabbare rörelser så hoppade musen upp till vänstra hörnet. När jag kollade om detta så vare fortfarande inte löst men logitech rekommenderade speciella musmattor för den, för att iaf minska dessa hopp som musen gjorde.
Samma gäller (gälde?) även razors / microsofts laser möss.
MX518 har inte dom problemen då den inte har riktig laser.
Jag förslår att du gör en liten googling och ser hur det ligger till just nu.[EDIT] Och G5an har inte "frammåt" knappen som däremot MX518 har 🙂
Vi snackar om G5 mark II inte den första G5:an, den nya har fler knappar + att de antagligen fixat hoppbuggen
1 Guest(s)