August 8, 2004
Fyllde nyss år och fick lite fickpengar tänkte då på om jag skulle köpa mer minne till mitt system? Antingen ett kingston eller samsung 512mb som jobbar i 400mhz DDR med CL=3 för 500kr. Har redan ett 512mb samsung men tycker att datan är för slö fortfarande 😛 men tror ni att minnena kommer att supportas till de nya 64bit-systemen (AMD och moderkort) båda två är PC3200-minnen.
Tack på förhand
June 27, 2002
båda funar ju till 64bits systemen men ska du tex köpa ett system från amd med dual DDR ska det helst vara samma märke på båda minnena men det brukar fungera bra ändå.
Cas 3 är innte speciellt bra då skulle jag köpa ett lågpris minne som tex Ramboo som säljs på Datorbutiken.se för 350kr det klarar att gå i cas2 om man inte klockar. Jag har pressat det minnet till 500mhz i cas 2.5 så det är inget skitminne det kan jag lova.
August 8, 2004
har nu köpt ett extra kingston minne 512mb PC3200 CL=3 hur får jag så att det körs i dual channel? körs just nu i single.... när jag satte in det extra minnet o använder datan nu så märker jag ingen prestanda ökning kanske nått fel med minnet? eller bara som jag e för petig?
September 1, 2002
MortalSex wrote: hahaha mm kom på det också mitt moderkort stödjer ju inte dual channel men det är väl ändå ingen stor skillnad mellan dual och single?
Stor skillnad i bandbredd på S939-system och P4-system med DualChannel men som sagt KNAPP skillnad på ditt system (Om det nu hade stött det).
1 Guest(s)